Vilka fiskar kan mn ha med tigerbarber??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Uddaveka
    • June 2007
    • 431

    Vilka fiskar kan mn ha med tigerbarber??

    Hej!
    Jag har bl.a ett akvarium på 160 L. För tillfället har jag 10 åpigga och glada tigerbarber.

    Vad för andra fiskar kan man ha med tigerbarber? (dom biter ju av fenorna på många andra)

    Tack på förhand!

    //Sofia
    ~Love animals~
    Kramar Sofia
    160l, 100l, 54l, 40l
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    #2
    Om man fixar över 15 stycken så går all aggressivitet ut inom gruppen, och då rör dom inte andra fiskar (Eller jo, om dom har sjukt långa fenor, typ slöjstjärt eller scalar, så kan dom bli avbitna, dock gurami funkar bra då)
    Tillbaks efter paus.

    Kommentar

    • Guy Palm
      • March 2002
      • 5720

      #3
      Tvivlar på att tigerbarberna låter bli det fenpar som är omvandlat till känselspröt.
      Senast redigerad av Guy Palm; 29 November 2008, 08:33.
      Guy
      ,Poecilia,SKS,GOC,

      Kommentar

      • cecilienne
        • February 2007
        • 282

        #4
        Jag har tigerbarber tilsammans med zebrafiskar (som är snabba och uta långa fenor) och platy (som de av någon anledning inte rör - har ju inte heller långa fenor). Det går bra.

        Kommentar

        • Uddaveka
          • June 2007
          • 431

          #5
          Hm.. det vore kul om man kunde ha gurami eller någon annan lite större vacker fisk. Och utöka tigerbarberna med till15-20 stycken.. skulle det kansske gå då? Det är ju synd om fiskarna ska få avbitna fenor..
          ~Love animals~
          Kramar Sofia
          160l, 100l, 54l, 40l

          Kommentar

          • Azur
            • March 2003
            • 12946

            #6
            Tror inte heller tigerbarberna låter bli fenspröten.

            Jag har också hållit tigerbarber med zebrafiskar. Det resulterade i att tigerbarberna åt upp ögonen på zebrafiskarna. Jag har f.ö. också sett ett stim tigerbarber döda en vuxen palettciklidhane. Det gick bra medan hanen var frisk, men när han blev sjuk och svag gav sig hela stimmet på honom.

            Min personliga åsikt om tigerbarb är samma som för kinesisk algätare, dvs olämpliga i sällskapskar.
            Senast redigerad av Azur; 29 November 2008, 10:50.
            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

            Kommentar

            Arbetssätt...