Nybörare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fisken95
    • November 2008
    • 6

    Nybörare

    Tja!
    Jag är helt enkelt nybörjare inom akvarievärlden och undrar övet flera saker:

    Skulle villja ha ett akvarium utan växter, kanske med flytväxter, på ca. 110-190 liter.

    Vad gäller fiskarna skulle jag villja ha en siamesisk algätare tillsammans med lite lättskötta fiskar, ex. guppy och zebrafiskar, möjligtvis. Har du några andra fiskar som passar bra med en siamesisk algätare?

    Klarar de ovanstående fiskarna sig bra med enbart flytväxter, vilket jag hoppas?

    Hur många grader skulle det behöva vara i akvariumet?

    Skulle jag kunna jag ha sand som underlag? Då kanske lite grovare.






    TACK I FÖRVÄG!!!

    MVH///FISKEN95
  • Aquario
    • October 2007
    • 670

    #2
    Jag har haft platy ihop med simesisk algätare. Om fiskarna klarar sig utan fler växter är jag ju ingen expert på men jag tror att det kan bli jobbigt att sköta karet med så få växter.
    112L växt/sällskapsakvarium

    Kommentar

    • Henrik_von_Jyndevad
      • January 2006
      • 272

      #3
      Inga problem att blanda dessa fiskar. Du behöver inte ha andra växter. Men ha då gärna annan inredning så fiskarna har något de kan gömma sig bak
      MVH Henrik

      Kommentar

      • JojjeN
        • June 2008
        • 3567

        #4
        Men återigen, varför vill du inte ha riktiga växter? Det blir lättare, och fiskarna mår bättre.
        Tillbaks efter paus.

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13110

          #5
          Ursprungligen postat av Fisken95
          Tja!


          Jag är helt enkelt nybörjare inom akvarievärlden och undrar övet flera saker:

          Skulle villja ha ett akvarium utan växter, kanske med flytväxter, på ca. 110-190 liter.

          Vad gäller fiskarna skulle jag villja ha en siamesisk algätare tillsammans med lite lättskötta fiskar, ex. guppy och zebrafiskar, möjligtvis. Har du några andra fiskar som passar bra med en siamesisk algätare?

          Klarar de ovanstående fiskarna sig bra med enbart flytväxter, vilket jag hoppas?

          Hur många grader skulle det behöva vara i akvariumet?

          Skulle jag kunna jag ha sand som underlag? Då kanske lite grovare.






          TACK I FÖRVÄG!!!


          MVH///FISKEN95
          Siamesiska algätare skall hållas i stora akvarier (minst 150L) som är rikligt inredda med växter som de i huvudsak betar alger på och de blir ganska stora som vuxna och är ganska stökiga, därför är kanske inte guppy det bästa sällskapet! siameser vill dessutom ha kraftig cirkulation i karet!
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          Arbetssätt...