Fiskar i ett litet akvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mia2009
    • November 2008
    • 6

    Fiskar i ett litet akvarium?

    Hej! För några veckor sedan skaffade jag ett 20 liters akvarium. Frågade i butiken vilka fiskar som kunde tänkas trivas i ett sådant litet akvarium. Fick svaret att slöjstjärtar, guppys, neontetra mm skulle gå bra. Föll för två söta slöjstjärtar och köpte dem. Dåligt påläst som jag var visste jag inte att de växer och kan bli väldigt stora (de jag köpte var ca 3 cm med fenor). De började dock snabbt växa och på nu är de dubbelt så stora! Har jättedåligt samvete nu när jag har läst på och fått veta att de behöver rejäla vattenvolymer för att trivas. Mina verkar glada och friska än så länge men vem vet hur det blir i framtiden? Har varken plats eller råd med ett större akvarium men vill absolut inte att mina fiskar ska lida. Tänkte försöka ge bort dem till någon med större akvarium. Om jag nu lyckas med det, finns de några fiskar som man med gott samvete kan ha i ett sådant litet akvarium (litar inte på djuraffären längre)? Tacksam för svar! Mvh Mia
  • sundancer
    • October 2008
    • 145

    #2
    Jag hade nog helldre satsat på lite räkor ;-)
    --------------------------------
    240L Sydamerika (Uppstart http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=124697 )
    47 L (Guppy)

    Kommentar

    • JojjeN
      • June 2008
      • 3567

      #3
      Kardinalfisk är vacker fisk som kräver väldigt lite, dom kan du ha med gott samvete.
      Tillbaks efter paus.

      Kommentar

      • Mia2009
        • November 2008
        • 6

        #4
        Ursprungligen postat av JojjeN
        Kardinalfisk är vacker fisk som kräver väldigt lite, dom kan du ha med gott samvete.
        Ok, tack så mycket! Roligt att det finns någon fisk jag kan ha!

        Kommentar

        • JojjeN
          • June 2008
          • 3567

          #5
          Dessutom är dom lätta att odla!

          Och du kan ha några räkor på bottnen med dom, som städare.
          Tillbaks efter paus.

          Kommentar

          Arbetssätt...