Vad ska hon mata med??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lones
    • February 2008
    • 223

    Vad ska hon mata med??

    Hej min kompis har just skaffat ett 250 liter med 4 slöjstjärtar i. Jag har hört att men kan ge slöjisar annan mat än torrfoder o mygglarver som tex gurka, skinka är det sant eller ??
    Ge tips på mat till slöjidsar
    170 L akvarium
  • Linapina
    • July 2008
    • 595

    #2
    Få se nu vad jag ger mina...

    Dels så har jag mat som är som långa pellets, lite laxrosa i färgen, som är speciellt för guldfiskar, där även några runda mörka pellets. Dessa fick jag med mina så jag får återkomma med fabrikat osv.

    Sen äter de flingfoder, svarta mygglarver, vita mygglarver, gurka, zuccini, algtabletter, ja de smakar faktist på allt, även om det inte är ämnat för de här invånarna i karet...
    Jag har nu även börjat ge dem fryst foder, grönt och rött (står ingen innehållsförteckning men det var räkor och grönsaker i) och så får de frusen artemia.

    Det kommer slinka in mindre invånare med om man har såna... Tex mindre fiskar och dvärgklogrodor.

    Kommentar

    • Keibo
      • November 2008
      • 468

      #3
      Flingfoder och alla former av torrfoder gör att fiskarna skräpar ned enligt mina upplevelser. Mina äter i och för sig allt. En av dem har en fått smak för sin egen stjärt, väldigt kul att se den äta på sig själv, om än lite retarderat.
      Mvh. Peter

      500L - Pelarakvarium

      1500L - Under förändring

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13126

        #4
        Ursprungligen postat av Lones
        Hej min kompis har just skaffat ett 250 liter med 4 slöjstjärtar i. Jag har hört att men kan ge skinka är det sant
        Nej!
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        Arbetssätt...