Har jag för mycket fisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sahlström
    • November 2008
    • 12

    Har jag för mycket fisk?

    Startade mitt 54 liters akvarium för två månader sedan och verkar i mitt tycke må bra. Har ganska mycket fisk och undrar om det kommer att ställa till problem i framtiden? Fiskbesättningen är: 10 st Sorgmanteltetror, 4 st Platy, 4 st små Slöjstjärtar och 2 st Ancistrus. Tacksam för tips.
  • Mumin
    • October 2007
    • 3837

    #2
    Om du gör dig av med slöjstjärtarna, även kallade bajsmaskiner, så låter det faktiskt riktigt utmärkt.
    Slöjstjärtarna kommer att växa fort som attan, och dessutom är 54 liter ungefär en fjärdedel av vad EN slöjstjärt behöver. De äter och de skiter, och det är det som gör vattnet skitigt. Det finns gott om trådar under "Mitt första akvarium" som utreder saken vidare.
    Dessutom kommer dina slöjisar att äta allt som går in i munnen på dem, inklusive, dina övriga fiskar.
    För mycket är inte nog!
    Jag VILL ha en Elefantofon!!

    Kommentar

    • Sahlström
      • November 2008
      • 12

      #3
      Tack för rådet. Inser att Slöjstjärtarna blir för stora och tanken är att skaffa ett större kar(runt 500L) senare. Startade det här för att lära mig. Än så länge tycker jag att karet är väldigt rent, byter 25% vatten varannan till var tredje vecka. Men kanske är det för tidigt för att hunnit bli skitigt.

      Kommentar

      • JojjeN
        • June 2008
        • 3567

        #4
        Ancistrusarna hade egentligen också behövt ungefär dubbelt så stort.

        Och tycker du skiter i slöjstjärtarna vilket som, dom blir för stora, skitar ner för dom andra fiskarna, och kommer börja äta upp dina växter i framtiden. ch hur ser ett 500 liters med söndertrasade växter ut?
        Tillbaks efter paus.

        Kommentar

        Arbetssätt...