Räkfrågor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Little miss muffet
    • August 2008
    • 18

    Räkfrågor

    Min man är och hämtar ett litet räkakvarium till mig Det måste vi ju såklart ha eller hur?

    Men hur gör jag nu då, de skulle tömma mycket vatten och sen skulle han ta hem det med räkor och lite vatten och sten i. Men sen måste jag ju fylla på som vanligt eller? Vi har ju inte samma vatten som där det kommer ifrån men det kanske går bra? Vad äter de små rackarna? Tror ni jag kan ha platyyngel i räkakvariet?
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Kanske bra att skriva vad det är för räkor
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • Little miss muffet
      • August 2008
      • 18

      #3
      Ja jag är inte så smart Men grejjen är att jag faktiskt har glömt men de skulle vara lättskötta.

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        #4
        Om du har ett annat kar så kan du ta vatten där ifrån det är ingen fara,eller nytt vatten och då se det som ett vatten byte beror på hur mycker vatten som du får med givetvis.Maten är inga problem dem äter det mesta alg-tabletter,flingfoder m.m finns givetvis annat att köpa till räkor,platy yngel i vet inte riktigt om det är så lämpligt eftersom dem kanske ser räk barnen (om du nu får sådana)som mat vet inte riktigt eftersom jag inte har testat det.
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • Little miss muffet
          • August 2008
          • 18

          #5
          Aha tack för svaret, ja jag kan ju sno lite vatten ur mitt andra och fylla på med vanligt där eller så fyller jag på nytt till räkorna, får väl se hur mycket han kan få med sig hem

          Jag tänkte mest när ynglen var små att de kanske inte ville käka räkor men vem vet

          Kommentar

          • Patrik Steen
            • May 2006
            • 8464

            #6
            Ursprungligen postat av Little miss muffet
            men vem vet
            Det vet dem som har testat det,jag har testat med Endlers yngel och jag såg aldrig några Räk-Bebisar
            Mvh.Patrik

            Kommentar

            • Lones
              • February 2008
              • 223

              #7
              gg
              170 L akvarium

              Kommentar

              Arbetssätt...