Döda fiskar på löpande band!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fuzzop
    • July 2007
    • 2380

    #31
    Ursprungligen postat av konungen
    Nej, inget av det kan vara möjligt! Det är fortfarande svårt att ta reda på felet här, speciellt när man så länge trott det varit nitriten. Kan någon förklara hur slamsugningen fungerar ?
    Dom flesta slamsugar funkar enligt hävertmetoden, dvs du får tappa ur vatten ur karet genom att suga lite i slangen och sen gräva runt i ytan av gruset med tratten medans vattnet rinner ner i en hink eller nåt i andra änden
    finns även luftdrivna dammsugare men lägg upp bild på din slamsug om du är osäker hur den funkar

    Kommentar

    • konungen
      • October 2008
      • 32

      #32
      Det är av den typen du beskrev först! Man håller för ett finger för slangen som går ner i hinken, medan man rör runt med tratten! Jag får dock inget sug in i slangen och får den därmed inte att fungera! Jag vet inte vad jag gör för fel med en sådan enkelt sak ;S

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13110

        #33
        Ursprungligen postat av konungen
        Nej, inget av det kan vara möjligt!
        Ok?!Då återstår väl självmord då...
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • Gaffel
          • December 2007
          • 6200

          #34
          De blir ingen raggare av dig det hör ju jag det, "Sverige runt på slang och dunk!"

          Du missade att man ska suga, med ett finger för änden på slangen så förstår jag att det inte kommer upp något vatten..
          Life's a bitch and then you die..
          "I might be right handed but im always left-winged"
          Skriv på!

          Kommentar

          • konungen
            • October 2008
            • 32

            #35
            Haha, kan det bli värre än så här ?
            I bruksanvisningen stod det hålla ett finger för, men jag provar den orala vägen då ; )

            Kommentar

            • Gaffel
              • December 2007
              • 6200

              #36
              Du sätter slangänden mot munnen med sugänden i akvariet(glöm inte att ha en spann redo)du suger upp vattnet till precis innan det når munnen varpå du låter tummen på din högerhand(som du håller slangen närmst munnen med)glida emellan munnen och slangänden och täpper till, sänk därefter ner slangen mot hinken och släpp, du kan även reglera vattenhastigheten om du håller kvar tummen.

              Har häverten membran så räcker det att du skakar sugtratten upp och ner hastigt för att vattnet ska komma..
              Life's a bitch and then you die..
              "I might be right handed but im always left-winged"
              Skriv på!

              Kommentar

              • Ferengi
                • August 2008
                • 399

                #37
                Ursprungligen postat av Kensa
                Det drabbar väldigt många av som startar med ett kar....sedan vill man ha bara ett litet till...och sedan ett stort,,,,och sedan kommer man på att garderober är egentligen onödiga, där skulle ju 6 st kar kunna stå.......

                innan du vet vad som hände så sitter du där med hemmet fullt av akvarium, kylen full med foder,.....inget socialt liv utanför akvarieaffären, zoopet och den lokala föreningen med alla andra nördar.....


                Känner vi varandra? Det låter som du pratar om mig

                Kommentar

                • konungen
                  • October 2008
                  • 32

                  #38
                  Nitrithalten är på 0, jag har slammsugit botten och ordnat till växterna, tagit bort döda blad m.m!
                  Jag vet inte om jag inbillar mig, men det känns som om fiskarna redan mår bättre! Har ni ytterligare tips och trix för mig ? Vad borde vara nästa steg ?

                  Kommentar

                  • Fuzzop
                    • July 2007
                    • 2380

                    #39
                    om du inte gillar att riskera suga in akvarievatten kan du lägga ner hela slang och tratt i karet så det blir helt vattenfyllt och sen sätter tummen för slangen och lyfter ner den till hinken utan att ta tratten över vattenytan så ska det rinna fint när du flyttar tummen

                    Kommentar

                    • Gaffel
                      • December 2007
                      • 6200

                      #40
                      Kan man proppa i sig chips och hamburgare så dör man inte av lite akvarievatten i gullivern, en stor gin & tonic efteråt rensar det mesta.
                      Life's a bitch and then you die..
                      "I might be right handed but im always left-winged"
                      Skriv på!

                      Kommentar

                      Arbetssätt...