Nybörjare inom Malawiciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • martin brüsin
    • February 2007
    • 54

    Nybörjare inom Malawiciklider

    Jag har hittat ett stort akvarium på 180 liter som jag hade tänkt ha Malawiciklider i. Men jag är helt och hållet nybörjare kring Malawiciklider.

    Så jag vill gärna ha lite tips av de mer erfarna Malawi-akvaristerna om:
    • vilka fiska som är bra för nybörjare och som passar ihop.
    • hur många jag kan ha i akvariet.
    • vilken inredning som passar till dessa fiskar.
    • Vilket foder som de vill ha.

    (Lägg in även era "dåliga" erfarenheter så jag inte gör samma misstag som ni har gjort)
    Senast redigerad av martin brüsin; 23 October 2008, 16:25.
  • shpend
    • August 2002
    • 2010

    #2
    Vet inte om du kan ha allt för många där. Tror några golden skulle funka och som inredning kan du lägga i blästersand och massa stenar så dom har gömställen.
    Golden och rödzebra funkar men jag vet inte om det går ha båda i ett 180L kar.
    Lägg gärna något på botten, frigolit eller liggunderlag för dom gräver en hel del.

    Jag ger mina vanligt flingfoder, ibland ärtor.

    Kommentar

    • mazzkot
      • June 2007
      • 400

      #3
      Ursprungligen postat av martin brüsin
      Jag har hittat ett stort akvarium på 180 liter som jag hade tänkt ha Malawiciklider i. Men jag är helt och hållet nybörjare kring Malawiciklider.

      Så jag vill gärna ha lite tips av de mer erfarna Malawi-akvaristerna om:
      • vilka fiska som är bra för nybörjare och som passar ihop.
      • hur många jag kan ha i akvariet.
      • vilken inredning som passar till dessa fiskar.
      • Vilket foder som de vill ha.
      (Lägg in även era "dåliga" erfarenheter så jag inte gör samma misstag som ni har gjort)

      Ett stort GRATTIS till valet utav en grym fisksort
      En bra "nybörjar" firre är Golden http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=89&SOK=1