Åker bort några dagar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ferengi
    • August 2008
    • 399

    Åker bort några dagar

    Jag åker bort några dagar, fyra dagar för att vara exakt. Är lite orolig nu för mina fiskar.

    Jag har ingen back-up som kan mata dem för mig. Kommer dom klara sig dessa dagar eller finns det något foder som man kan ge dom som håller sig i fyra dagar. Vet att det finns foderautomater men det känns lite onödigt att lägga pengar på det om jag inte måste.

    Jag har 8 st Platy + 4 st Platy yngel (vad jag har lyckats upptäcka åtminstone) samt 4 st Pansarmalar.

    Nån som lugna mig att dom kommer överleva eller ge ett tips om foder?
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Du behöver inte göra någonting då de kommer att klara sig utmärkt utan mat dessa dagar. Mata heller inte extra varken innan du åker eller när du kommer hem så ska du se att de kommer och möter dig i trappan vid hemkomst.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Mobster
      • June 2008
      • 506

      #3
      fiskar klarar sig utan problem utan mat i 4 dagar ifall de inte är sjuka eller svaga.

      Det som kan vara farligt är om du chansar och matar för flera dagar innan du åker iväg så det är jättebra att du frågar här...men som sagt, mår fisken bra är 4 dagar ingen fara

      (blev slagen med sekunder ser jag)

      Kommentar

      • Ferengi
        • August 2008
        • 399

        #4
        Tack för snabba svar!

        Nu kan jag sova om nätterna igen ;-)

        Kommentar

        • Ken Olofsson
          • November 2006
          • 8014

          #5
          kan vara bra med lite svält oxå........
          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

          Kommentar

          Arbetssätt...