SARF odlingsvalörer

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • matsrobin
    • October 2008
    • 3

    SARF odlingsvalörer

    När man läser artbeskrivningar bl.a. här på zoopet anges odlingsvalör på fiskarna.

    Vad betyder de olika bokstäverna? Eller, var kan jag läsa om de olika valörerna?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Understrukna ord är ju länkar så klickar du på "Odlingsvalör" så kommer du till Zoopets info.

    SARFs valör lista finns sedan på denna sida http://www.artlistan.sarfakvarist.se/index.html
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • matsrobin
      • October 2008
      • 3

      #3
      Ja, jo jag hade kollat där. Jag hade även kollat SARF:s sida. Det känns uppenbart nu, men jag kopplade inte att B=brons osv.


      B=brons
      S=silver
      G=guld
      E=elit

      om jag har förstått rätt?

      Kunde inte förstå hur det var ordnat eftersom B verkade lätt, S verkade svårare men E svårare ändå.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Ursprungligen postat av matsrobin
        Ja, jo jag hade kollat där. Jag hade även kollat SARF:s sida. Det känns uppenbart nu, men jag kopplade inte att B=brons osv.


        B=brons
        S=silver
        G=guld
        E=elit

        om jag har förstått rätt?

        Kunde inte förstå hur det var ordnat eftersom B verkade lätt, S verkade svårare men E svårare ändå.
        Det står så här i Zoopetinfon

        Följande nivåer finns - guld, silver och brons - de fiskar som är utmärkta med ett ? som odlingsvalör har ännu inte placerats på någon nivå.

        Dessutom finns något som heter "elit". Vissa arter har funnits under en längre tid i Sverige men aldrig odlats och dessa har alltså fått epitetet elit. Så snart någon har lyckats odla någon av dessa arter så flyttas arten direkt från "elit" till "guld". Vi var valt att ange de arter som nu är "elit" som "guld" eftersom vi inte har möjlighet att kontinuerligt uppdatera de förändringar som sker. För den som är intresserad av ta reda på vilka arter som är "elit" uppmanar vi att ni tittar på SARFs hemsida enligt ovan
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        Arbetssätt...