Kuhlii och tigerbarber, asien 180?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    #16
    Ytterfilter är dock så förbannat dyrt och krångligt, så då sänker jag hellre ner till 15 tigerbarber då och är nöjd. Men ska se vilka växter jag ska ha, och ha ganska många så dom tar skiten.
    Tillbaks efter paus.

    Kommentar

    • Tamarind
      • February 2008
      • 482

      #17
      Jag tycker också att det ser lite mycket ut, och skulle nog byta ut siamesiska algätare mot otocinclus som du var inne på från början. Detta efter att precis ha sett fullvuxna siameser i en djuraffär och börjat fundera på om det var så smart av mej att köpa sådana... Det är en sak att läsa om hur stora de blir, en helt annan att se de i verkligheten!

      Kommentar

      • Johanski
        • February 2007
        • 3044

        #18
        Dyrt kanske, men absolut värt det. Du behöver rengöra det kanske en-två ggr per år. Det är absolut INTE krångligt, var har du fått det ifrån? Tycker de tär betydligt mycket lättare att manövrera än innerfilter.

        Kommentar

        • JojjeN
          • June 2008
          • 3567

          #19
          Okey, någon som har snygga bilder på asien kar ni vill dela med er av, förutom Johanski och Johan73s vrålsnygga kar?

          Och vill gärna ha lite namn på växterna på bilderna, behöver inte tvunget vara från asien, bara det ger en asien känsla.
          Tillbaks efter paus.

          Kommentar

          • Tamarind
            • February 2008
            • 482

            #20

            Snygg växt, växer fort ( i mitt kar iallafall), rekommenderas!

            Kommentar

            • Grodlund
              • January 2008
              • 560

              #21
              Jasså du kollade inte på mitt kar?
              Nähä okej... de var inget tvång endå så

              Men i alla fall.

              BS att ytterfilter skulle vara dyra!
              EHEIM 2213 som jag kör på kostar mellan 500 - 700 kronor.
              Du får du ett filter med en treliters filterbehållare (ganska mycket filtermatrial får plats där i) som är praktiskt taget HELT tyst, som behöver göras rent en gång om året och som inte sitter inne i akvariet och tar upp massa plats å ser fult ut.

              Har sett många innerfilter som kostar nästan lika mycket men är en bråkdel av storleken och dessutom är både fula och väsnas...

              Kommentar

              • JojjeN
                • June 2008
                • 3567

                #22
                Ursprungligen postat av Grodlund
                Jasså du kollade inte på mitt kar?
                Nähä okej... de var inget tvång endå så

                Men i alla fall.

                BS att ytterfilter skulle vara dyra!
                EHEIM 2213 som jag kör på kostar mellan 500 - 700 kronor.
                Du får du ett filter med en treliters filterbehållare (ganska mycket filtermatrial får plats där i) som är praktiskt taget HELT tyst, som behöver göras rent en gång om året och som inte sitter inne i akvariet och tar upp massa plats å ser fult ut.

                Har sett många innerfilter som kostar nästan lika mycket men är en bråkdel av storleken och dessutom är både fula och väsnas...
                Oj, glömde ditt

                Tack för tipåset
                Tillbaks efter paus.

                Kommentar

                • perfetto
                  • March 2008
                  • 1593

                  #23
                  Jag har fem Pakistanbotior, sex Fembandsbarber, två malar, och en Eldstjärt i mitt 200-liters.

                  Den här besättningen verkar trivas helt utmärkt tillsammans och i en miljö som består av en stenbakgrund, mörkt grovkornigt grus, vita större stenar, och tre större rötter.

                  Botiorna är helt lekfulla och kommer ilande fram till glaset så snart jag visar mig i närheten. De har hittat sina skrymslen i bakgrunden jag byggt, men är helt orädda.

                  Den ena malen - den större av de två - äter helvilt tillsammans med Botiorna när jag matar med det nya granulat jag införskaffade nyligen. Inte alls som tidigare då han mest rörde sig lojt längs botten eller sög fast sig på en rot eller glasrutan. Han tar t.o.m. granulatet i fria vattnet medan det singlar ner från ytan. Beter sig ungefär som en Botia, och trängs ivrigt med dem vid matdags t.o.m.

                  Eldstjärten är mindre än både Botior och malar, men glider runt med pondus. Inte elak och inte nedtryckt.....men med grace : )

                  Kommentar

                  • JojjeN
                    • June 2008
                    • 3567

                    #24
                    Verkligen inga fler bilder på inredning?

                    Fisk uppsättningen är redan mer eller mindre spikad:
                    15 tigerbarber
                    7 pakistan botior
                    3 siamesiska algätare

                    Och så några som inte belastar karet:
                    7 malaysiska sandsnäckor.

                    Gruset blev ju 0,4 m.m-0,8 m.m, men detta får ni ju se mer av när en projekttråd komer upp, men tills dess vill jag ha inspiration. =)
                    Tillbaks efter paus.

                    Kommentar

                    • Grodlund
                      • January 2008
                      • 560

                      #25
                      Jag har en odling av malaysiska sandsnäckor men har svårt att få i dom i akvariumet.
                      Mina Tigerbarber käkar upp dom innan de hinner nå botten

                      Skulle några trots allt klara sig hela vägen ner så har ja en liten dvärgkulfisk som kan sniffa sig till en snäcka på tolv mils avstånd..typ

                      Kommentar

                      • JojjeN
                        • June 2008
                        • 3567

                        #26
                        Ursprungligen postat av Grodlund
                        Jag har en odling av malaysiska sandsnäckor men har svårt att få i dom i akvariumet.
                        Mina Tigerbarber käkar upp dom innan de hinner nå botten

                        Skulle några trots allt klara sig hela vägen ner så har ja en liten dvärgkulfisk som kan sniffa sig till en snäcka på tolv mils avstånd..typ
                        Men dom plockar väl inte snäckor från bottnen sen??
                        Tillbaks efter paus.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...