Kombinerat filter med luftpump.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • aamutakki
    • October 2008
    • 1

    Kombinerat filter med luftpump.

    ok, hej, jag är ännu en nybörjare som inte har in skaffat ett akvarium än pga. att jag vill veta lite mer om att det innan jag köper ett akvarium och ångrar mig. men jag skulle vilja veta om det finns filter som både "rengör" och tillför syre! gör det det? och i sådana fall vart kan man köpa det och i vilken prisgrupp ligger dessa på?
  • toccata
    • January 2004
    • 1238

    #2
    Hej och välkommen hit!
    Så här fungerar det: Syre tas ner från luften ovanför vattnet, om man har ett vanligt filter. Man ska ha filtret så att utblåset med vatten gör så att ytan rör på sig mycket, då kommer mer vatten i kontakt med luften, och då kommer syret ned. Du behöver inte ha några bubblor eller utsprut på filtret alls om du inte vill

    Växterna mår bättre om man inte har bubblor i akvariet, själv har jag inga.
    Men ett stort och bra filter är viktigt (ska alltid vara på), det ska man inte göra rent så mycket för där sitter alla nyttiga bakterier som bryter ner farliga ämnen i vattnet.

    Alltså: Du behöver bara ett vanligt innerfilter. Vissa av dessa har en extra slang som du kan sätta i, som gör att det sprutar ut en massa bubblor. Dessa behövs inte, utan det viktiga är att vattenytan rör på sig

    Lycka till!
    / Ebba

    Kommentar

    • Galne-Gurra
      • April 2008
      • 1080

      #3
      Ursprungligen postat av aamutakki
      ok, hej, jag är ännu en nybörjare som inte har in skaffat ett akvarium än pga. att jag vill veta lite mer om att det innan jag köper ett akvarium och ångrar mig. men jag skulle vilja veta om det finns filter som både "rengör" och tillför syre! gör det det? och i sådana fall vart kan man köpa det och i vilken prisgrupp ligger dessa på?
      Tycker att du skall läsa den här otroligt bra tråden.

      http://web.telia.com/~u22310064/index.html

      Kommentar

      Arbetssätt...