Mat till botiorna och barberna?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • perfetto
    • March 2008
    • 1593

    Mat till botiorna och barberna?

    Ja, jag tycker de verkar oerhört kräsna. Det flingfoder jag använt tidigare verkar inte falla de här herrarna o damerna i smaken alls.

    Barberna är framme o nafsar lite nonchalant i flingorna, men låter dem oftast bara flyta vidare efter ett kort smaknafs, och Botiorna struntar högtidligt i dem helt.

    Det är flingfoder med både animaliskt och vegetabiliskt protein, så jag tänkte det skulle passa.

    Tipsa mig om vad som är bästa foder för de här sorterna om inte ett sådant foder duger please?
  • jocks
    • March 2008
    • 210

    #2
    Röda mygglarver är toppenföda för praktbotior i alla fall, funkar säkert för barber också! men om du har malawiciklider i karet så ska du passa dej för att mata med röda mygglarver då de inte är bra för dom.

    Röda mygglarver köper man frysta i djuraffärer

    Kommentar

    • gizmogirl
      • August 2006
      • 2214

      #3
      Jag ger mina barber frysta bosmider bland annat och det gillar de

      Kommentar

      • Johanski
        • February 2007
        • 3044

        #4
        Det här matar jag mina barber och botior med, och det tar inte lång tid innan allt är slut:

        Torrfoder:

        Super tabin B - sjunkande tabletter
        Algtabletter
        Dr. Bassler granulat för bottenlevande fiskar, dyrt men jäklar vilket foder.
        Discusgranulat

        Frysmat:

        Artemia
        Räkmix
        Mysis

        Grönsaker:

        Broccoli
        Gurka
        Ärtor
        Brysselkål


        Ingenting har ratats av mina firrar, de är riktiga matvrak

        Kommentar

        • Sibirisktiger
          • October 2007
          • 91

          #5
          Mina botior käkar svarta mygg och gurka. De stoppar också i sig en och annan ciklidpellets när dom får chansen
          Tiger

          Kommentar

          • Gaffel
            • December 2007
            • 6200

            #6
            Så var de det här med dom importerade frysta röda mygguslingarna igen va, starkt allergiframkallande, noll näringsvärde, stor risk för bukvattensot..
            Life's a bitch and then you die..
            "I might be right handed but im always left-winged"
            Skriv på!

            Kommentar

            • perfetto
              • March 2008
              • 1593

              #7
              Ja, så var jag o köpte något slags granulat av något kvalitétsmärke. Kostade runt 70 kr för en liten burk sådär 10 cm hög.

              Jösses vad fiskarna gillade den maten : )

              Botiorna som bara vagt kastat en avslagen sidoblick på flingfodret jag körde med innan, tumlar runt o jagar de små kornen som vore de den sista måltiden.

              Nu i dagarna ska jag komplettera besättningen med ytterligare två Pakistanbotior och två Fembandsbarber.

              Kommentar

              Arbetssätt...