Akvarierengöring?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • perfetto
    • March 2008
    • 1593

    Akvarierengöring?

    Nu har jag kommit därhän att jag är färdig med akvariebakgrunden och bestämt nya besättningen (3-4 Pakistanbotia, någon eller några såna där som liknar Eldstjärt, fast med alla fenor röda o kroppen svart, några snäckor, och min nuvarande mal).

    Nästa steg är att tömma akvariet och rengöra de ytor som ska limmas bakgrund mot, med aceton.

    Var köper jag aceton? Ja frågan låter simpel, men det beror ju helt på hur stor mängd aceton som går åt. Räcker det med en sån där liten flaska som brudar använder för att ta bort smink, så finns det ju i närmsta beautyshop eller apotek, gissar jag?
  • streezz88
    • July 2007
    • 529

    #2
    Ursprungligen postat av perfetto
    Nu har jag kommit därhän att jag är färdig med akvariebakgrunden och bestämt nya besättningen (3-4 Pakistanbotia, någon eller några såna där som liknar Eldstjärt, fast med alla fenor röda o kroppen svart, några snäckor, och min nuvarande mal).

    Nästa steg är att tömma akvariet och rengöra de ytor som ska limmas bakgrund mot, med aceton.

    Var köper jag aceton? Ja frågan låter simpel, men det beror ju helt på hur stor mängd aceton som går åt. Räcker det med en sån där liten flaska som brudar använder för att ta bort smink, så finns det ju i närmsta beautyshop eller apotek, gissar jag?
    Haha vilken brud har du sett använda aceton att ta bort smink med? :P det enda vi använder det till är ta bort nagellack.. :P inge smink. då det är starkt. och gör jääävla ont att få det i tex ögonen :P
    Aceton hittar du i din butik där du köper dina dagligvaror. Kostar inte alls mycket!

    Kommentar

    • Gaffel
      • December 2007
      • 6200

      #3
      Aceton UTAN olja, själv kör jag med t-röd..
      Life's a bitch and then you die..
      "I might be right handed but im always left-winged"
      Skriv på!

      Kommentar

      • perfetto
        • March 2008
        • 1593

        #4
        Ursprungligen postat av streezz88
        Haha vilken brud har du sett använda aceton att ta bort smink med? :P det enda vi använder det till är ta bort nagellack.. :P inge smink. då det är starkt. och gör jääävla ont att få det i tex ögonen :P
        Aceton hittar du i din butik där du köper dina dagligvaror. Kostar inte alls mycket!
        - Åh, sorry....SÅ dum är jag ju inte egentligen, men i hasten räknade jag in manikyr som smink. My wrong : )

        Kommentar

        • perfetto
          • March 2008
          • 1593

          #5
          Ursprungligen postat av Gaffel
          Aceton UTAN olja, själv kör jag med t-röd..
          - Åhå, så T-röd går lika bra alltså? Efter sköljer du med vatten sedan, eller får det bara dunsta av utan vidare efterrengöring?

          Kommentar

          • Don Kiwin
            • April 2007
            • 114

            #6
            Finns kemiskt ren acceton på biltema. Kostar 39:- för en liter. Borde räcka både till karet och sminket

            Kommentar

            • Gaffel
              • December 2007
              • 6200

              #7
              Ursprungligen postat av perfetto
              - Åhå, så T-röd går lika bra alltså? Efter sköljer du med vatten sedan, eller får det bara dunsta av utan vidare efterrengöring?
              Sköljer gör jag i samband med att silikonet har torkat färdigt och fogarna testas.
              Life's a bitch and then you die..
              "I might be right handed but im always left-winged"
              Skriv på!

              Kommentar

              • perfetto
                • March 2008
                • 1593

                #8
                Ursprungligen postat av Don Kiwin
                Finns kemiskt ren acceton på biltema. Kostar 39:- för en liter. Borde räcka både till karet och sminket
                - Ja då kan man ju förena både nytta o nöje för en rimlig peng.
                Tackar för tipset från någon som har erfarenhet ; )

                Kommentar

                • perfetto
                  • March 2008
                  • 1593

                  #9
                  Nu står akvariet tömt på invånare och inredning inför rengöring. Vad använder jag bäst för att få bort grönalgersavlagringar i glaset? Hett vatten o borste, eller något slags rengöringsmedel? (verkar sitta rejält)

                  Kommentar

                  • Jemmba
                    • January 2008
                    • 432

                    #10
                    Jag körde med lite varmt vatten och en disksvamp funka bra.
                    När solen går upp betyder det mörker för nån annan.

                    Kommentar

                    • Ken Olofsson
                      • November 2006
                      • 8014

                      #11
                      Ursprungligen postat av Jemmba
                      Jag körde med lite varmt vatten och en disksvamp funka bra.

                      svinto som löddrar....glöm inte att skölja nooooooga
                      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                      Kommentar

                      • Guest

                        #12
                        Varför anstränga sig o tillsätta starka medel när det finns rakblad och vatten?...

                        Kommentar

                        • perfetto
                          • March 2008
                          • 1593

                          #13
                          Rakblad är ju givetvis en bra idé. Tänkte inte på det.

                          Svinto? Repar det inte glaset?

                          Kommentar

                          • perfetto
                            • March 2008
                            • 1593

                            #14
                            Okey, jag har lite bilder nu. Var lägger man lämpligast upp dem här om man inte är upptagen i den eminenta Goooooldklubben (darrande, vördnadsfull stämma)?

                            Kommentar

                            Arbetssätt...