Rengjorde filtret

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Emma_1980
    • September 2008
    • 59

    Rengjorde filtret

    Startade mitt första akvarium som är 54l i lördags, har inga fisk ännu. Förut idag märkte jag hur det lät konstigt från innerfiltret och den blåste inte ut som den skulle så jag rengjorde den och det blev bättre men ska det verkligen behövas rengöras efter så kort tid eller är det något fel på den?
  • åheim
    • April 2006
    • 13126

    #2
    Just den modellen du beskriver brukar krångla en del
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Emma_1980
      • September 2008
      • 59

      #3
      Okej, för jag har en Aquael FanFilter 1 plus. Måste jag nu vänta någon vecka till för att vattnet ska bli "klart" till fiskarna eftersom jag har rengjort den eller går det bra att köpa fiskarna nu på lördag? Om det finns någon som har råd/tips angående en bättre innerfilter för ett kar på 54l skulle det vara bra.

      Kommentar

      • streezz88
        • July 2007
        • 529

        #4
        Ursprungligen postat av Emma_1980
        Okej, för jag har en Aquael FanFilter 1 plus. Måste jag nu vänta någon vecka till för att vattnet ska bli "klart" till fiskarna eftersom jag har rengjort den eller går det bra att köpa fiskarna nu på lördag? Om det finns någon som har råd/tips angående en bättre innerfilter för ett kar på 54l skulle det vara bra.
        Jag har FAN2 i mitt 112liter kar, och jag har fortfarande grumligt vatten ^^
        Men mina fiskar har inte dött än, så =)

        Kommentar

        • Gaffel
          • December 2007
          • 6200

          #5
          Emma, gå igenom nystarts guiden och liknande information, det vatten som du häller upp i akvariet blir inte gångbart på ungefär en månad, förutsatt att du har ett par(2-3) små (icke dräktiga) fiskar i akvariet, kom ihåg att mata ytterst sparsamt samt tillsätta fulldos nitrivec från dag 1-10.
          Life's a bitch and then you die..
          "I might be right handed but im always left-winged"
          Skriv på!

          Kommentar

          Arbetssätt...