Räkor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Klikken
    • April 2008
    • 48

    Räkor

    Tänkte köpa några räkor, kan man ha dom i ett vanligt akvaium tillsamans med andra fiskar?
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Vad har du för andra fiskar?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Klikken
      • April 2008
      • 48

      #3
      Ursprungligen postat av ansjo
      Vad har du för andra fiskar?
      guldgurami, guppy, siamesisk algätare, arcuts, blackmolly, neontetror, rödhuvuds tetror.

      Kommentar

      • LoGeek
        • September 2008
        • 1651

        #4
        Har du inte haft räkor förut så är Körsbärsräkor bra att starta med. De är väldigt tåliga och förökar sig i massor.

        Se till att plocka några stora exemplar i butiken så att de inte blir uppätna av dina guldgurami efter 2 minuter.

        Börja helst med ca 10 st. Har du gott om gömställen i form av täta växter och mossa så lär en del yngel klara sig.

        Kommentar

        • mandan
          Banned
          • April 2008
          • 210

          #5
          Hej jag har ett 150 liter tank med neontetror guldfisk (en vääääldigt glupsk en) goldenmolly guppy slöjstjärt korallplaty malar siamesiska algätare och bottenätare: kan jag också ha räkor? jag tycker dom är så coola.

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Ursprungligen postat av Klikken
            guldgurami, guppy, siamesisk algätare, arcuts, blackmolly, neontetror, rödhuvuds tetror.
            Med tät plantering och stora ex av räkorna så kommer de nog att klara sig, men du kommer nog inte att se så många räklingar.

            Ursprungligen postat av mandan
            Hej jag har ett 150 liter tank med neontetror guldfisk (en vääääldigt glupsk en) goldenmolly guppy slöjstjärt korallplaty malar siamesiska algätare och bottenätare: kan jag också ha räkor? jag tycker dom är så coola.
            Ta bort slöjstjärten så är det samma svar som ovan, annars lär även de räkor som går in i munnen på fisken även att göra det.
            Sedan ser jag personligen det alltid som en risk att ha lite större fiskar tillsammans med räkor.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            Arbetssätt...