Nybörjare---hjälp

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tomty
    • January 2008
    • 26

    #16
    Mitt vattenmedel (pilver) la sig också som klumpar... På roten och allt annat, men jag rörde runt lite med håven på pdet så att det mesta löste upp sig... Sen verkar det som att Platyn gillar det för det är borta och de smakade ivarjefall på det...

    Vad har du för växter ? Jag ser att min ena växt skuggar den andra lite vilket kanske gör att den gulnar ? Lika för dig ?

    Kommentar

    • fiskbiten
      • September 2008
      • 8

      #17
      Ursprungligen postat av Tomty
      Mitt vattenmedel (pilver) la sig också som klumpar... På roten och allt annat, men jag rörde runt lite med håven på pdet så att det mesta löste upp sig... Sen verkar det som att Platyn gillar det för det är borta och de smakade ivarjefall på det...

      Vad har du för växter ? Jag ser att min ena växt skuggar den andra lite vilket kanske gör att den gulnar ? Lika för dig ?

      Jag vet inte ens vad växterna heter men den har bra ljus fr lysröret.
      Fiskbiten

      Kommentar

      • Tomty
        • January 2008
        • 26

        #18
        Jag misstänker att det behövs någon form av gödning, men det kan säkert någon annan svara på...

        Kommentar

        • fiskbiten
          • September 2008
          • 8

          #19
          Jag läste nedan i ett forum:
          Ett annat skäl till att inte ha syrepump är att bubblorna drar ur CO2 från vattnet, vilket växterna inte tycker om.
          Jag tror att det kan vara det som är problemet eftersom vi har syrebubblor fr pumpen.
          Fiskbiten

          Kommentar

          • Tomty
            • January 2008
            • 26

            #20
            Hmmm... Känns dock som att det är så lite, men det kanske räcker...

            Kommentar

            • åheim
              • April 2006
              • 13127

              #21
              i nystartade kar lider växterna av näringsbrist men när karet varit igång ett tag så bildas det näring från fiskens avfall (macronäring) och i vissa fall kan det räcka men man kan bli tvungen att tillsätta micronäring för att få växterna gröna och fina! tropica aquacare är väldigt bra micronäring på flaska!
              Viva Leo Buscaglia

              Kommentar

              Arbetssätt...