Varför sjönk hon som en sten?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • soffan96
    • February 2008
    • 495

    Varför sjönk hon som en sten?

    Jag hade en Ballongmolly som har mått bra (hon har sett bra ut iaf) ända tills igår, då jag hittade henne på botten och typ hyperventilerade eller nåt, hon andades iaf jättefort. Jag slängde i lite flingfoder och då simmade hon upp och åt lite, men det konstiga var att när hon hade ätit klart så sjönk hon till botten som en sten...
    Jag lyfte upp henne med håven mot ytan o släppte henne där o då sjönk hon igen
    Imorse var hon likadan och tidigare på eftermiddagen såg min lillasyster att hon var död Fiskarna åt på henne så hon blödde och då blev det ju bara ännu värre för mig...
    Vi (eller ja, syrran) begravde henne o så iallafall
    Men jag kan inte förstå vad det var med henne. Hon hade inga vita prickar eller något annat tecken på sjukdom vad jag kunde se, det ända var att hennes gäl såg lite konstig ut, typ ganska tjock, men det var nog för att hon var ganska liten o smal (men hon dog inte av att hon var smal, såå smal var hon INTE)
    Min andra Ballongmolly dog för någon vecka sedan men han var väldigt mager och tror att han varit "sjuk" sedan jag köpte honom för han såg lite mysko ut o kunde nästan inte hålla balansen..

    Men, men, det kanske bara blir så eftersom de är hårt avlade o då kanske de blir sjuka lätt..

    Tack på förhand.
    BLOGGEN: www.nyponflicka.devote.se
    61L med paletter, 310L tomt, Simon min lilla kisse.
    Jag saknar min älskling, Baloo! Hoppas du har det bra i hamsterhimlen.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Ursprungligen postat av soffan96
    Men, men, det kanske bara blir så eftersom de är hårt avlade o då kanske de blir sjuka lätt..
    Det kan vara en anledning, det kan även vara ålder, stress, invärtes sjukdom mm mm och att med säkerhet säga vad den drabbades av är mer eller mindre omöjligt.
    Hoppas att det går bättre nästa gång!
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • soffan96
      • February 2008
      • 495

      #3
      Tack ansjo! Ja, det kan ju vara åldern.. Vet inte hur gammal hon va när jag köpte henne. Men tackar så mycket ändå
      BLOGGEN: www.nyponflicka.devote.se
      61L med paletter, 310L tomt, Simon min lilla kisse.
      Jag saknar min älskling, Baloo! Hoppas du har det bra i hamsterhimlen.

      Kommentar

      Arbetssätt...