Lämpliga kompisar till Teleskopöga?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Strangelove
    • May 2008
    • 1

    Lämpliga kompisar till Teleskopöga?

    Hej!
    Jag har ett akvarium med två teleskopögon som börjar bli väldigt gamla och jag misstänker att de kanske inte hänger med så länge till. Det vore roligt att testa lite spralligare fiskar typ ciklider, men eftersom dessa tydligen kan vara lite elaka mot de snällare teleskopögonen så får detta vänta tills teleskopögonen fallit av pinn.
    Under tiden skulle jag dock vilja skaffa lite fiskar som funkar ihop med både snälla teleskopögon och framtida mindre timida fiskar.
    Vet någon vad för arter jag bör rikta in mig på? De får gärna vara hyfsat stora, dvs. inga små guppys, och snygga att titta på...

    Tacksam för svar
  • oskarwallin
    • February 2008
    • 1080

    #2
    skaffa typ fjärils ciklider
    60,58 liter
    **Ducunt volentem fata nolentem trahunt**
    *Ödet leder den villige och släpar den ovillige*

    Kommentar

    • Lones
      • February 2008
      • 223

      #3
      köp inte palett ciklid iaf deäter upp deras ögon


      170 L akvarium

      Kommentar

      • soffan96
        • February 2008
        • 495

        #4
        Du kan ha rätt många olika fiskar. Nu vet jag ju inte hur stort akvariumet är men du kan ha guppy, molly, platy eller kanske kanske någon tetra.
        Du ska iallafall inte ha Kampfisk, Palettciklid eller andra fiskar som kan vara agressiva eftersom de kan hugga på dina teleskop-ögons fenor. Fast Molly kanske inte heller är så lämpligt kom jag på nu.. Har hört att de är bra fenbitare, men mina Mollys käkar inte på mina slöjstjärtars fenor, så man kan ju alltid testa. De mollysar jag tycker är finast är Silvermolly och Dalmatinermolly.
        Silver:


        Dalmatiner:


        Några andra snygga fiskar som jag nämnt:
        Sunset Platy:


        Neontetra:


        Aja, nu har du kanske fått några tips iaf
        Senast redigerad av soffan96; 01 June 2008, 17:47. Anledning: Råkade lägga in inlägget när jag inte hade skrivit klart...
        BLOGGEN: www.nyponflicka.devote.se
        61L med paletter, 310L tomt, Simon min lilla kisse.
        Jag saknar min älskling, Baloo! Hoppas du har det bra i hamsterhimlen.

        Kommentar

        Arbetssätt...