Överbefolkat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pösen
    • March 2008
    • 10

    Överbefolkat

    Mitt 240 literskar känns överbefolkat 4 scalarer 4 guldgurami 4 blå gurami 10 rosentetra 10 siamesiska algätare 5 pansarmalar 2 ancistrus. Jag funderar på och köpa ett Juwel lido 120l och flytta över scalarerna och några siamesiska algätare.Det får nog bli en ancistrus och några metallpansarmalar i det också men min fråga är ska jag satsa på en stimmfisk också i så fall vad ?
  • patriksg
    • May 2007
    • 1705

    #2
    Hur är det man räknar, 1 cm fisk på 1 liter vatten.. Men jag tycker inte det låter som att det är överbefolkat, cok på gränsen. det jag är orolig för är att dina rosentetror blir mat till skalarerna...
    Mvh Patrik

    Kommentar

    • Patrik Steen
      • May 2006
      • 8464

      #3
      Det var verkligen en Fisksoppa som du har...att flytta Skalarerna till mindre är väl inte att rekomendera.
      Mvh.Patrik

      Kommentar

      • patriksg
        • May 2007
        • 1705

        #4
        Köpte ett 20L kar av en polare. I karet hade han. 2 ancistrus 6 guldfiskar och ett par neontetror. Det var överbefolkat :P

        Men som Patrik säger så att flytta skalarerna är kanske inte det bästa, dom behöver stor yta och rätt så högt kar (Lido är ju iofs högt)
        Mvh Patrik

        Kommentar

        • Pösen
          • March 2008
          • 10

          #5
          Ok tack för svaren jag har inte märkt att scalarerna är intresserade av Rosentetrorna nu är Tetrorna ganska stora 3,5-4 cm.

          Kommentar

          • patriksg
            • May 2007
            • 1705

            #6
            Rätt stora då, kanske inte blir mat, våra neontetror på jobbet försvar öven en helg, :P
            Mvh Patrik

            Kommentar

            • Sansiken
              • November 2007
              • 47

              #7
              Det beropå vilka fiskar som går uppe mellan och nere . då kan du ha ganska många,
              Kraaamaer från Sannis

              Kommentar

              Arbetssätt...