Fick en överraskning idag

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Passat
    • February 2008
    • 611

    Fick en överraskning idag

    Idag när jag tände upp åt fiskarna märkte jag att pumpen hade lite dåligt sprut så jag titta till lite på den och ser jag två platyyngel som simmar inne i pumpen!

    Märkte här om dagen att de var borta, men jag tänkte att de hade kanske dött. De är ganska stora så jag har väldigt svårt att förstå hur de kom in i pumpen.

    Jag ville bara dela med mig av min gläjde över att ha fått tillbaka mina yngel. De ser pigga ut och de åt genast av maten som jag hade gett fiskarna, de ser inte ut att ha tagit någon skada av pumpäventyret. Men jag har ingen aning om hur länge de stackrarna har varit där inne och jag hoppas att de inte händer igen.

    240L SA
    70L
    54L
  • Baf2
    • February 2008
    • 421

    #2
    kuL! så var det för mej också men du vet väll att föreldrar äter yngel och det gör alla fiskar också!

    Kommentar

    • tobias.nero
      • January 2008
      • 384

      #3
      Dom kanske simmade in i filtret och hittade mat och blev för tjocka för att komma ut igen
      MVH /Tobias

      Kommentar

      • Passat
        • February 2008
        • 611

        #4
        Jo jag vet att föräldrarna äter dem, men nu har jag bara en mamma och ett vuxet yngel från henne så jag tyckte de va lite kul om de här två ynglen överlevde.

        Men det konstiga är att ynglen var ca 2 cm när de försvann och det ser väldigt trångt ut att kunna slinka in i pumen för att vara så stor, men på nått sätt måste de ha lyckats.

        Försökte kanske göra som i Hitta Nemo
        240L SA
        70L
        54L

        Kommentar

        • Vargadottir
          • May 2008
          • 75

          #5
          Tur att ynglena överlevde!

          Själv köpte jag en mal, (vet inte vilken sort) en sån där med gullig sugmun och leopard fläckar.. (Antar att det finns en hel del av olika sorter som ser så ut) Den fick bo med en kompis i min pojkväns akvarie, som en liten present när han kom hem..

          Gick ifrån akvariet ett tag, gick tillbaka och tänkte att det var lite dålig utblås från pumpen men tänkte inte mer på det. Sen noterade jag att malen var borta för det fanns bara en kvar.. Letade som sjutton efter den och tittade sen i "huvudet" av pumpen. Såg nått där och tänkte; fan har han fått en snigel där.

          Men nä, då hade malen simmat *motströms* in i huvdet på malen och stoppat den lilla "fläkten" där i.

          Stackaren..

          Men det var ju tur att dina fiskar överlevde pump äventyret!

          100 L = "Elixir Akvariet"
          45 L = "Atlantis Akvariet" [Nystartat]

          Kommentar

          • Passat
            • February 2008
            • 611

            #6
            Ursprungligen postat av Vargadottir
            Tur att ynglena överlevde!

            Själv köpte jag en mal, (vet inte vilken sort) en sån där med gullig sugmun och leopard fläckar.. (Antar att det finns en hel del av olika sorter som ser så ut) Den fick bo med en kompis i min pojkväns akvarie, som en liten present när han kom hem..

            Gick ifrån akvariet ett tag, gick tillbaka och tänkte att det var lite dålig utblås från pumpen men tänkte inte mer på det. Sen noterade jag att malen var borta för det fanns bara en kvar.. Letade som sjutton efter den och tittade sen i "huvudet" av pumpen. Såg nått där och tänkte; fan har han fått en snigel där.

            Men nä, då hade malen simmat *motströms* in i huvdet på malen och stoppat den lilla "fläkten" där i.

            Stackaren..

            Men det var ju tur att dina fiskar överlevde pump äventyret!

            Vilken otur! Då måste den ju ha simmat på som en tok för att komma in motströms.
            240L SA
            70L
            54L

            Kommentar

            Arbetssätt...