Funderar på snäcklekare...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HJ-C
    • April 2008
    • 165

    Funderar på snäcklekare...

    Kanske borde ha skrivit detta i ciklidavdelningen, någon kan ju flytta tråden i så fall.

    Har alltid kategoriskt ratat Tanganyika och Malawi (är gammal SA-fantast som blev ännu äldre VA-fantast), men har lite mer till övers för Tanganyika. Så jag tänkte prova lite smått...
    Har ett gammalt kar på uppskattningsvis 40l eller så (inte så högt, men rätt långt till formen), som jag vill göra något med och funderar allvarligt på multifasciatus. Jag har det inte här just nu, så jag är inte helt säker på någonting om akvariet just för tillvället.
    Är det ens lönt att försöka med det karet, eller blir det för litet ifrån början?
    Hur stor volym behöver jag pumpa igenom ett kar med enbart multifasciatus?
    Har någon annan provat med multifasciatus i det allmänt ökända växjövattnet, och hur gick det i så fall?
    Jag fruktar att det är glödlampsramp till akvariet, kommer det att göra att det blir för varmt för de stackarna? Har nog haft någon betydligt "varmare" firre i förr...

    Vill mest bara kolla lite, så inte hela projektet är idiotiskt och dödfött innan jag drar igång något.
  • Mona
    • October 2002
    • 840

    #2
    Jag har ett multispar i ett 45-liters akvarie, just nu har de ganska varmt (26+ grader)eftersom rummet de står i är ganska varmt. De ynglar och gräver som bara den och baserat på det så tolkar jag det som att de mår bra. Jag hade tidigare ytterligare ett par tillfälligt i en 19-liters plastburk, även de ynglade av sig.

    Jag rekommenderar dig at läsa denna tråden: http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=95410
    Min hemsida ~*~ Min YouTube kanal ~*~Applesnail

    Kommentar

    • HJ-C
      • April 2008
      • 165

      #3
      Ja jäklar, där fanns det mycket... Klantigt att jag missade den.

      Jag tackar för svaret och börjar kolla i den där tråden.

      Kommentar

      Arbetssätt...