Palettciklid par. Nystartat akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ramlösa
    • May 2008
    • 8

    Palettciklid par. Nystartat akvarie

    Hej, är ny här. Har nyligen i Lördags startat ett akvarie med möbel på 95L. Fick detta av en bekant. Jag är inte helt nybörjare. Har arbetat i djuraffär ca 2 år. Men detta var ett tag sen.
    Min pump är en Aquael Fan 2 plus (450LH)
    Lysrör: Aquastar.
    Akvariefabrikat, vet ej. Kanske Juwel.

    Fiskar: 3 st små marmorerade Scalare, ett svärdbärarpar, 2 ancistrus malar och ett idag inköpt palett par.
    Just detta palettpar valde jag ut själv 1 o 1 då dessa paletter var tillsammans med 40 andra hemmaodlade paletter. Jag är ett palettfan men brydde mig inte direkt förrän jag såg en "dubbelröd" hane. Dvs den var röd från kind till buk. Jag fångade denna och tog en snygg hona till honom.
    Min erfarenhet av paletter är att de är extremt lättlekta. Varje palettpar jag haft så har dessa efter kanske 5 minuter börjat leka. Men dessa har simmat vid varandra lite grann sedan har hanen jagat honan lite. De simmar inte tillsammans längre. utan var o en sköter sitt. Ok. nu har dom inte varit i Karet mer än 4 timmar. Men är detta normalt och kommer de att leka tro?
    Kom gärna med tips och råd om allt ni kommer på som kan förbättra mitt akvarie.
    Nej jag köper inte ett större på ett bra tag.
  • jesper_b
    • June 2006
    • 1201

    #2
    Ursprungligen postat av Ramlösa
    Hej, är ny här. Har nyligen i Lördags startat ett akvarie med möbel på 95L. Fick detta av en bekant. Jag är inte helt nybörjare. Har arbetat i djuraffär ca 2 år. Men detta var ett tag sen.
    Min pump är en Aquael Fan 2 plus (450LH)
    Lysrör: Aquastar.
    Akvariefabrikat, vet ej. Kanske Juwel.

    Fiskar: 3 st små marmorerade Scalare, ett svärdbärarpar, 2 ancistrus malar och ett idag inköpt palett par.