Hur få bort silicon från rutorna? Hjälp!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • TinaM
    • February 2008
    • 1040

    Hur få bort silicon från rutorna? Hjälp!

    I min iver att täppa till alla hål och mellanrum mellan BTN bakgrunden och karet gick jag vilt fram med silicontuben. I mitt viftande, ståendes på en köksstol och utrustad med ficklampa försökte jag komma åt varje glipa och det bar det sig inte bättre åt än att jag kom åt sidorutorna. Jag försökte torka rent med en torr trasa men suddade bara ut geggan på rutorna.

    Hur i allsindar skall jag få bort detta från rutorna? Jag känner mig verkligen som ett hopplöst fall just nu! Hjälp, please!
    32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlers
  • Guest

    #2
    Om det inte går att ta bort mekaniskt med tex rakblad så testa med lite aceton eller kem. bensin.

    Kommentar

    • Fanbyalperna

      • September 2005
      • 752

      #3
      Går bra med ett rakblad
      Har inte alltid rätt, men fel ibland

      Kommentar

      • TinaM
        • February 2008
        • 1040

        #4
        Ursprungligen postat av Anettejt
        Om det inte går att ta bort mekaniskt med tex rakblad så testa med lite aceton eller kem. bensin.
        Är det inte tabu att köra med aceton eller bensin i karet? Hur få bort resterna av det, dunstar det av helt enkelt, eller?
        32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlers

        Kommentar

        • TinaM
          • February 2008
          • 1040

          #5
          Ursprungligen postat av Fanbyalperna
          Går bra med ett rakblad
          Men jag har lyckats smeta ut det så det ligger som en suddig dimma på glaset! Kan ett rakblad fixa detta ändå?
          32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlers

          Kommentar

          • Nina82
            • January 2008
            • 6610

            #6
            Prova med rakblad först iaf
            12L 12L 24L 24L 24L 24L
            38L 54L 54L 63L 450L

            Kommentar

            • Robin_Hedstrom
              • January 2005
              • 1818

              #7
              Ursprungligen postat av TinaM
              Men jag har lyckats smeta ut det så det ligger som en suddig dimma på glaset! Kan ett rakblad fixa detta ändå?
              Rakblad tar bort allt. Men det måste vara vasst, dvs nytt.
              /Robin Hedström
              http://www.robinhedstrom.se/

              Kommentar

              • Intercepter
                • January 2006
                • 962

                #8
                rakblad och rödsprit brukar funka bra

                Kommentar

                • Lilibet
                  • June 2007
                  • 346

                  #9
                  Ursprungligen postat av TinaM
                  Men jag har lyckats smeta ut det så det ligger som en suddig dimma på glaset! Kan ett rakblad fixa detta ändå?
                  He he, känner igen mig. Jag skulle silikona litet, och lyckades få silikon på flera ställen. Det blev liksom bara mer och mer och överallt på något sätt! Rakblad går bra, t.ex. en ugnsskrapa till spishäll. Är du sedan beväpnad med litet tålamod går det ännu bättre.
                  Den som har flest saker när han dör vinner!

                  Kommentar

                  • TinaM
                    • February 2008
                    • 1040

                    #10
                    Lätt eller svår väg ut eller?

                    Tänkte att om jag köpte en btn modul och för att fästa den på kortsidan och därmed bli av med mina klantigheter?

                    Nu är ju inte mina siliconklanterier den främsta anledningen till att jag tänkt denna tanke utan för att jag tänkte att detta skulle bli snyggt.
                    Senast redigerad av TinaM; 02 May 2008, 14:56.
                    32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlers

                    Kommentar

                    Arbetssätt...