Nya individer i akvariet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • perfetto
    • March 2008
    • 1593

    Nya individer i akvariet

    Har nu införlivat tre röda Platys i sällskapet som nu består av tre kolsvarta Mollys, de röda Platys, två malar, samt två pyttesmå snäckor som liftat med från någon affär.

    Köpte - innan jag släppte i nya fiskarna - ett vattentest som visar på Ph-värde, nitrit, nitrat, hårdhet, osv, och vattnet var jättebra : )

    Tycker dock att Mollyhannen ständigt jagar bort honorna. I synnerhet kring matningsdags. Är detta ett vanligt beteende?

    Dessutom går de åt växterna en del, har jag sett. Vet inte vilka fiskar som gör det, men med tiden ser jag slitage på långsmala, slingrande växter i akvariet.
  • Darre
    • March 2008
    • 378

    #2
    Kan vara Mollysarna eller malarna. Tror snarare på Mollysarna om det är på långsmala växter. Mina mollysar jagar inte varandra, bara ner dom leker
    Life´s a fish and then you die...
    Zebra Pleco L046 en hona är inköpt.... samlar burkar till en hane

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      #3
      Ursprungligen postat av perfetto
      Har nu införlivat tre röda Platys i sällskapet som nu består av tre kolsvarta Mollys, de röda Platys, två malar, samt två pyttesmå snäckor som liftat med från någon affär.

      Köpte - innan jag släppte i nya fiskarna - ett vattentest som visar på Ph-värde, nitrit, nitrat, hårdhet, osv, och vattnet var jättebra : )

      Tycker dock att Mollyhannen ständigt jagar bort honorna. I synnerhet kring matningsdags. Är detta ett vanligt beteende?

      Dessutom går de åt växterna en del, har jag sett. Vet inte vilka fiskar som gör det, men med tiden ser jag slitage på långsmala, slingrande växter i akvariet.
      kan oxå vara näringsbrist som gör att växterna ser lite skabbiga ut.
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • perfetto
        • March 2008
        • 1593

        #4
        Ursprungligen postat av Darre
        Kan vara Mollysarna eller malarna. Tror snarare på Mollysarna om det är på långsmala växter. Mina mollysar jagar inte varandra, bara ner dom leker

        - Men alltså, Mollyhannen jagar bort båda honorna när det är matdags, och håller en allmänt bossig attityd gentemot dem även annars. Eller är det bara när jag visar mig vid akvariet och han vill ställa sig in inför husse?

        Förresten har inte honan fött yngel ännu, efter snart en månad.

        Kommentar

        • perfetto
          • March 2008
          • 1593

          #5
          Ursprungligen postat av Kensa
          kan oxå vara näringsbrist som gör att växterna ser lite skabbiga ut.
          - De ser okey ut, men de har hål i sig, samt att ett eller annat långsmalt blad är bortslitet o ligger o flyter vid ytan på morgonen ibland.
          Även de mer "buskiga" växterna får småbitar lossryckta och ligger på botten har jag sett.

          Kommentar

          Arbetssätt...