Clownfisk hotell var är det billigast ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • wizz
    • April 2008
    • 22

    Clownfisk hotell var är det billigast ?

    Undrar om ni som har koll på detta skulle kunna tipsa på var eller rättare sagt vilken butik som saluför det till lägsta pris.

    Köpte ett 80L mollyhotell som var tanken att jag skulle modda men nu blev det inte så utan det går med sötvatten och fiskarna mår fint vill inte göra om det utan funderar nu då på ett 58l clownfisk hotell eller annat för billig peng.

    Har ytterligare en fråga och det rör en sak jag såg i en zoobutik.
    Det var ett mini kar på 2,5 liter med en kampfisk i hadde inte mage att fråga var dom fått tag i det lilla karet då dom inte hadde det till salu så vart kan jag få tag i det ? var ett fyrkantigt med en drake i bakgrunden. ( skall inte ha fisk i det ) tänkte ha en vattenväxt i på bordet.

    Hoppas på bra tips från er alla...
  • oskarwallin
    • February 2008
    • 1080

    #2
    Ursprungligen postat av wizz
    Undrar om ni som har koll på detta skulle kunna tipsa på var eller rättare sagt vilken butik som saluför det till lägsta pris.

    Köpte ett 80L mollyhotell som var tanken att jag skulle modda men nu blev det inte så utan det går med sötvatten och fiskarna mår fint vill inte göra om det utan funderar nu då på ett 58l clownfisk hotell eller annat för billig peng.

    Har ytterligare en fråga och det rör en sak jag såg i en zoobutik.
    Det var ett mini kar på 2,5 liter med en kampfisk i hadde inte mage att fråga var dom fått tag i det lilla karet då dom inte hadde det till salu så vart kan jag få tag i det ? var ett fyrkantigt med en drake i bakgrunden. ( skall inte ha fisk i det ) tänkte ha en vattenväxt i på bordet.

    Hoppas på bra tips från er alla...

    Det billigaste clownhotelet jag sett finns på brommazoo... det ligger vid brommaflygplats och är ganska stort... kostade 1699.-
    60,58 liter
    **Ducunt volentem fata nolentem trahunt**
    *Ödet leder den villige och släpar den ovillige*

    Kommentar

    • wizz
      • April 2008
      • 22

      #3
      Ursprungligen postat av oskarwallin
      Det billigaste clownhotelet jag sett finns på brommazoo... det ligger vid brommaflygplats och är ganska stort... kostade 1699.-
      Ok.. har dom någon hemsida eller hur får man tag i dom ? samt skickar dom akvarie eller endast upphämtning ?

      Kommentar

      • wizz
        • April 2008
        • 22

        #4
        Har skickat mail till brommazoo utan resultat och kom inte fram på telefon.
        Någon som kan verifiera att dom har dessa i lager till det priset ? 1699.-

        Kommentar

        • Robin_Hedstrom
          • January 2005
          • 1818

          #5
          Det är ju fruktansvärt billigt! Skiten kostar ju dryga lusentappen in till butiken. De kanske säljer så många att de inte hinner svara på mail eller i telefon...
          /Robin Hedström
          http://www.robinhedstrom.se/

          Kommentar

          • wizz
            • April 2008
            • 22

            #6
            Ja jag hadde köpt en direkt på firman från grossisten om jag bara hadde vetat vem som är grossist..

            Kommentar

            • oskarwallin
              • February 2008
              • 1080

              #7
              jo jag vet... Ruskigt billigt...
              Det var nog bara därför jag köpte det just nu... vi skulle bara in och titta vad det var för affär.. sen går man ut med LS, vatten, biobollar,Akvarium, Städpatrull etc.. och lite fattigare...
              60,58 liter
              **Ducunt volentem fata nolentem trahunt**
              *Ödet leder den villige och släpar den ovillige*

              Kommentar

              • oskarwallin
                • February 2008
                • 1080

                #8
                Tillverkarna e iallafal imazo AB.... kolla vilka de säljer till
                60,58 liter
                **Ducunt volentem fata nolentem trahunt**
                *Ödet leder den villige och släpar den ovillige*

                Kommentar

                • wizz
                  • April 2008
                  • 22

                  #9
                  Ok får kolla upp det.. kan ju alltid hoppas att Brommazoo kan skicka det och det inte kostar skjortan

                  Kommentar

                  • Robin_Hedstrom
                    • January 2005
                    • 1818

                    #10
                    Ursprungligen postat av wizz
                    Ja jag hadde köpt en direkt på firman från grossisten om jag bara hadde vetat vem som är grossist..
                    Har du inte zooaffär kan det bli lite svårt :-)
                    /Robin Hedström
                    http://www.robinhedstrom.se/

                    Kommentar

                    • Robin_Hedstrom
                      • January 2005
                      • 1818

                      #11
                      De flesta Zooaffärer tar hem från Imazo. Men vänta er inte att de är så billiga någon annanstans.
                      /Robin Hedström
                      http://www.robinhedstrom.se/

                      Kommentar

                      • Sultanen
                        • January 2008
                        • 2457

                        #12
                        Du kan få ett ingånget kar för 2500 med LS städpatrull och lite fisk för 2500:- på Borås Zoologiska, han flyttar nu och vill bli av med det. Vet inte var du bor men...
                        300L Räkkar
                        400L Växtakvarium
                        220L Saltvatten - Under uppstart
                        Intresserad av räkor? www.RedBee.se

                        Kommentar

                        • wizz
                          • April 2008
                          • 22

                          #13
                          4 mil i från Borås. Är det möbel med till det karet eller bara karet?

                          Kommentar

                          • Sultanen
                            • January 2008
                            • 2457

                            #14
                            Det är möbel till, iaf så fick jag för mig det, var där och dösnackade lite med honom idag, är rätt så säker på att möbeln ingick också, annars kan du säkert fråga om du kan få med den, är nog ingen fara, han vill tömma butiken innan flytten
                            Om jag hinner tar jag mig en sväng förbi där imorgon och tar en titt, dock inte säker på att jag hinner det, skall bli en massa kontraktskrivande och mekk med ny lägenhet
                            300L Räkkar
                            400L Växtakvarium
                            220L Saltvatten - Under uppstart
                            Intresserad av räkor? www.RedBee.se

                            Kommentar

                            • mckvinnan
                              • December 2004
                              • 760

                              #15
                              Ett tips annars för att få reda på var man kan köpa billigaste saltvattensprylarna är ju att registrera sig på saltvattensguiden och fråga där. De har garanterat stenkoll på det. www.saltvattensguiden.se
                              Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...