Vill gärna ha kommentarer

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #16
    Ursprungligen postat av Passat
    oki, ja jag funderade lite på just Corydoras Panda till lilla akvariumet.

    Ska verkligen fundera på ålarna nu verkade de ännu mera intressanta.
    Men vad ska jag ha i mellanskiktet då?
    Funderar på någon stim med tetror eller finns det någon annan sort som är trevlig och passar med mina kompisar?
    Alltid trevligt med ett stim tetror

    Det svåra är ju att välja. Vi har fortfarande inte hittat någon sort som vi vill ha till vårt 450L
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • Passat
      • February 2008
      • 611

      #17
      Ursprungligen postat av Nina82
      Alltid trevligt med ett stim tetror

      Det svåra är ju att välja. Vi har fortfarande inte hittat någon sort som vi vill ha till vårt 450L
      hehe ne de är verkligen inte lätt att välja, jag hade bestämt mig för att inte ha neontetror för att jag har haft det så mycket förr. Men nu börjar jag nästan ändra mig. Men jag ska försöka åka runt lite i akvarieaffärerna igen och kolla, få mer insperation när jag ser fiskarna live
      240L SA
      70L
      54L

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #18
        Ursprungligen postat av Passat
        hehe ne de är verkligen inte lätt att välja, jag hade bestämt mig för att inte ha neontetror för att jag har haft det så mycket förr. Men nu börjar jag nästan ändra mig. Men jag ska försöka åka runt lite i akvarieaffärerna igen och kolla, få mer insperation när jag ser fiskarna live
        Är lite inne på Koppartetror eller glödbandstetror, men eftersom vi ska flytta till sommaren och har bestämt oss för att inte skaffa fler fiskar innan dess hinner vi säkert ändra oss många gånger
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • Passat
          • February 2008
          • 611

          #19
          Ursprungligen postat av Nina82
          Är lite inne på Koppartetror eller glödbandstetror, men eftersom vi ska flytta till sommaren och har bestämt oss för att inte skaffa fler fiskar innan dess hinner vi säkert ändra oss många gånger
          De är verkar också vara trevliga. Ja de är nog bra att vänta med att skaffa fler innan flytten ja ni kommer nog att hinna ändra er igen jag har funderat fram och tillbaka nu i flera veckor, var lite inne på rosenteror. Men sen ändrade jag mig igen.
          240L SA
          70L
          54L

          Kommentar

          • tobias.nero
            • January 2008
            • 384

            #20
            Dom kuhli ålarna jag hade var aktiva på kvällen när ljuset fortfarande var på så dom behöver inte vara tråkiga. Dom far runt som ena riktiga galningar när dom väl är igång. Det är något jag verkligen skulle rekommendera.


            MVH /Tobias
            MVH /Tobias

            Kommentar

            • Grodlund
              • January 2008
              • 560

              #21
              Mina första växter var V.Spiralis och de trivdes ta mig f-n i mitt nyuppstartade akvarium kan jag säga.
              Nu tar det över totalt om ja inte trimmar ganska ofta.
              Väldigt tjusiga vxter.

              Ja köpte dom på Godhems Zoo i Majorna, Göteborg.
              Om du e i knutarna nån dag kan du få ett knippe.
              Jag tycker det känns dumt att sl'nga jättefina växter som kostar runt 60kr styck i affärerna.. men ja har inte plats :s

              Kommentar

              • Passat
                • February 2008
                • 611

                #22
                Ursprungligen postat av tobias.nero
                Dom kuhli ålarna jag hade var aktiva på kvällen när ljuset fortfarande var på så dom behöver inte vara tråkiga. Dom far runt som ena riktiga galningar när dom väl är igång. Det är något jag verkligen skulle rekommendera.


                MVH /Tobias
                Va kul ja jag tycker att se ser riktigt fina ut så det skulle vara kul att ha några. Låter bra om de kommer fram så att man får se dem.
                240L SA
                70L
                54L

                Kommentar

                Arbetssätt...