Stim med Tigerbarber

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Naugthy
    • February 2008
    • 531

    Stim med Tigerbarber

    Hej i höst (jag vet att det är långt dit men det är bra att vara påläst) ska jag köpa ett akvarium och jag ska absolut ha ett stim med Tigerbarber men nu undrar jag vad jag ska för andra fiskar till? Jag hade tänkt mej det här:

    En liten städpatrull med antingen Siamesiska algätare eller Ancistrus malar
    En rengbågshaj
    Kanske några Platysar eller Svärdbärare
    Kanske ett stim med Indiska Glasmalar

    Nu undrar jag om dom här fiskarna går att ha ihop eller om jag måste välja bort några. Ni kan väll oxå ge exempel på några fiskar som går ihop med Tigerbarber och jag vill inte att ni säger fiskar med korta fenor för det vet jag att jag måste ha. Oxå hur inredningen ska se ut för att firrarna ska må allra bäst
    "I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson
    "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh
  • Naugthy
    • February 2008
    • 531

    #2
    hallå kan svara på min fråga??
    "I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson
    "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh

    Kommentar

    • Grodlund
      • January 2008
      • 560

      #3
      Barber, Rasbora och Botia går bra ihop och kommer från samma miljö i det vilda.
      Var försiktig med de mindre Rasbororna bara, Tigerbarber blir ganska stora och kan lätt tro att en liten Rasbora är mat. Kilfläcksrasbora funkar bra.

      Har du stort kar så är väl Praktbotia en favorit, annars kan du köra Pakistan (yoyo), Zebra, eller som jag, Polkadot Botia.
      även Kuhli ålar passar.

      Jag har ännu inte vågat testa ett par Guramis i min tigertank, har hört att de inte ska vara några problem bara man har tillräckligt många tigrar.

      Jag låter det vara osagt.. men i regel ska man nog som sagt undvika fiskar med långa fenor (svärdbärare?)

      Kommentar

      • Naugthy
        • February 2008
        • 531

        #4
        ok tack men kan jag ha en regnbågshaj med tigerbarberna??
        "I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson
        "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh

        Kommentar

        • Jens A.
          • March 2007
          • 5026

          #5
          Jadå.
          Earth first! We´ll screw up the other planets later!

          Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

          Kommentar

          Arbetssätt...