Snacka om timing!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lones
    • February 2008
    • 223

    #16
    det är bara 4 st som har gulesäcken kvar ,min kompis yngel var på ytan och simmade runt och så vrfsimmar inte sofis då??
    170 L akvarium

    Kommentar

    • soffan96
      • February 2008
      • 495

      #17
      Ursprungligen postat av EvaPeva
      Hej Sofie.

      Dom där fem kulorna du skrev är icke färdigutvecklade yngel som förmodligen inte kommer leva så länge ifall du inte tar bort dom. Dom mår högst troligt inte så bra heller.

      Stort grattis till att 20 överlevde! Kul! Hoppas du får alla att överleva nu. Dom där yngelboxarna kan va lite "tricky" eftersom dom, som du skrev rymmer genom springerna men det får man ta. Förhoppningsvis hittar dom en växt att gömma sig i & växa & frodas.

      Den där blåsan du pratar om på ynglen e precis som Nina82 skrev en gulesäck som dom lever på ett tag. Den försvinner snart. Den e lite svår att simma med för dom små liven. Snart e alla pigga & ligger inte på botten & lurar. Honan bör du ta ut nu ifall du inte redan gjort det annars e risken att du inte har några yngel snart alls.

      Lycka till nu & grattis till tillökningen

      /Eva
      Tack så jättemycket! Det är ett utav de missbildade som har piggnat till lite och försöker simma, jag tycker också att "blåsan" har blivit lite mindre men jag kanske bara inbillar mig.. Ska jag vänta lite till med honom och se hur det går?
      Jag har en kompis som gärna vill ha en, men blir de deppiga eller något om de är ensamma? Hon kan bara ta en eftersom hon redan har två.. Jag vill ju inte att det ska må dåligt. (Jag ska ge bort det när det blivit några veckor gammal)
      En fråga till; Alla missbildade kan jag se en röd liten prick i magen på och det är hjärtat som slår, men ser man inte hjärtat när de dör? Isåfall lever alla 5.
      BLOGGEN: www.nyponflicka.devote.se
      61L med paletter, 310L tomt, Simon min lilla kisse.
      Jag saknar min älskling, Baloo! Hoppas du har det bra i hamsterhimlen.

      Kommentar

      • Lones
        • February 2008
        • 223

        #18
        ingvar var ju själv
        170 L akvarium

        Kommentar

        • soffan96
          • February 2008
          • 495

          #19
          Ursprungligen postat av Lones
          ingvar var ju själv
          Jo, jag vet. Men han kanske inte mådde så bra av det.. Kan jag lämna ett yngel till min kompis eller måste jag lämna en till så att den inte blir ensam?
          BLOGGEN: www.nyponflicka.devote.se
          61L med paletter, 310L tomt, Simon min lilla kisse.
          Jag saknar min älskling, Baloo! Hoppas du har det bra i hamsterhimlen.

          Kommentar

          • soffan96
            • February 2008
            • 495

            #20
            Nu har två missbildade dött, men inte räkan. Han ser faktiskt ganska pigg ut fans att han inte kan simma. Det ser ut som om han inte har någon stjärtfena men nu har jag tittat noggrannare och det verkar som han inte har vecklat ut den, det ser ut som den är invikt mot kroppen..
            Och ett utav äggen har utvecklats lite-lite, man ser att det börjar bildas ett huvud. Vi får se hur det går.. Spännande, spännande
            BLOGGEN: www.nyponflicka.devote.se
            61L med paletter, 310L tomt, Simon min lilla kisse.
            Jag saknar min älskling, Baloo! Hoppas du har det bra i hamsterhimlen.

            Kommentar

            Arbetssätt...