Tjocka fiskar.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • aquannie
    • March 2006
    • 3

    Tjocka fiskar.

    Har åtta fembands barber. Två av dem har röda fenor och resten är helt vanlig färg, men de är tjocka. Är de bara övermatade eller vad kan det vara????
  • lunar
    • July 2005
    • 427

    #2
    Inte nödvändigtvis, de kan bära på rom också.
    Om du tror att de är övermatade så mata inte mer än vad de hinner äta upp på 2 minuter.
    Matar själv 1gång om dagen och inte mer än vad de hinner äta upp på 2 minuter.
    - 165L Low-tech.
    - 250L Low-tech Sällskapsakvarium.
    - 222L Ciklidakvarium.
    Min Akvarium Blog - Senaste projekt "Bakgrundsbygge i frigolit"

    Kommentar

    • andreassofus
      • November 2005
      • 5643

      #3
      får dom inte rödare fenor när dom blir äldre??
      fickför mig de i ala fall när ja hade tigerbarb.
      alla mina hade röda fenor när dom kom upp i storlek, men ja vet inte. ja hade inga som lekte i alla fall
      Mvh Andreas
      min zoon
      msn adress

      Kommentar

      • Tinet
        • April 2006
        • 93

        #4
        andreassofus: Jag har haft tigerbarber och jag uppfattade det som att deras fen-färger blev starkare när de kommit tillrätta i akvariet och när hanarna började uppvakta honorna. Det kan ju röra sig om att färgerna kommer när de blir äldre och "lekmogna".

        aquainne: är det de utan röda fenor som är tjocka eller är det alla? Har för mig att hanarna har intensivare fen-färger är det inte så? Då kan det ju faktiskt vara honorna som är tjocka eftersom de bär rom.. Levandefödare brukar ju bli jävligt feta när de bär på bäbisar men vet inte om så är fallet med fembandsbarber...

        Hur definierar du tjock? Tjock som i att magen är uppspänd och svullen? Kan det då inte röra sig om något matsmältningsproblem?

        Kommentar

        • Loppan11
          • October 2005
          • 34

          #5
          Hos fembandsbarben är hanen mer slimmad och rödare i färgen medan honan är kraftigare (liksom mera rombformad) och netural i färgen. Så du har nog två hanar och sex honor

          /Lotten
          • 54 l - Sällskapskar
          • 112 l - Tanganyika
          • 112 l - Sällskapskar
          • 475 l - Malawi

          Kommentar

          Arbetssätt...