Vilka fiskar i ett 250L akvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • BlomQvist
    • February 2006
    • 4

    Vilka fiskar i ett 250L akvarium?

    Jag ska skaffa ett 250L snart och där kommer det att få bo en afrikansk jättefilterräka. Men jag vill ju ha lite fiskar också. Jag har funderat på neontetror, guppys, månskensguramis, fjärilsciklider, jättedanio mf men det finns alltid något som gör att det inte går. Jag vill hemskt gärna ha avels gyppys och någon större fisk som mosaikguramin eller liknande. Men jag vill att det ska bli snyggt och att de ska trivas med varandra och akvariet.

    Så, har ni lite tips på en lite större fisk som skulle passa ihop med avels guppys både i utseende och behov?

    Och nåt som är mycket viktigt är ju att de inte hackar på filterräkans "filter".
    Gör guppys det?

    Tacksam för svar!
  • Watermelon
    • November 2005
    • 140

    #2
    Ursprungligen postat av BlomQvist
    Jag ska skaffa ett 250L snart och där kommer det att få bo en afrikansk jättefilterräka. Men jag vill ju ha lite fiskar också. Jag har funderat på neontetror, guppys, månskensguramis, fjärilsciklider, jättedanio mf men det finns alltid något som gör att det inte går. Jag vill hemskt gärna ha avels gyppys och någon större fisk som mosaikguramin eller liknande. Men jag vill att det ska bli snyggt och att de ska trivas med varandra och akvariet.

    Så, har ni lite tips på en lite större fisk som skulle passa ihop med avels guppys både i utseende och behov?

    Och nåt som är mycket viktigt är ju att de inte hackar på filterräkans "filter".
    Gör guppys det?

    Tacksam för svar!
    Guppys skiter i räkan, däremot vet jag inte om jag skulle våga ha någon ciklid tillsammans med den.
    Annars borde det funka Både mosaik och månskensguramis passar i ditt kar, danios kan jag ingenting om men de borde nog passa bra ihop.
    110 Liters Fisksoppa, vill och ska renovera fiskbeståndet nån gång...
    Ancistrus, Fläckig Pansarmal, Platy, Endlers Guppy, Kopparbarb, Ampullaria, Afrikansk Jättefilterräka

    20 Liters Räkkar
    Två CR (ska införskaffas fler) och en körsbärsräka som har fått flytta från stora akvariet.

    Kommentar

    • BlomQvist
      • February 2006
      • 4

      #3
      Ursprungligen postat av Watermelon
      Guppys skiter i räkan, däremot vet jag inte om jag skulle våga ha någon ciklid tillsammans med den.
      Annars borde det funka Både mosaik och månskensguramis passar i ditt kar, danios kan jag ingenting om men de borde nog passa bra ihop.
      Så bra! För jag vill både ha räkan och guppysar. Jag tror att månskensguramis blir snyggast, annars så gillar jag mosaiken rejält också.
      Ne, danios behöver ett större kar och behöver vara fler än jag kan hålla och de är dessutom ganska stressiga så de ska jag nog inte skaffa men de är bara så fina!

      Tack för svaret! Vill gärna ha fler!

      Kommentar

      Arbetssätt...