Bajs på botten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dreas
    • August 2005
    • 264

    #31
    Jag har för mig att jag sett räkor som äter feskbajs, dock vet jag inte om det var i salt / sötvatten. Du kan jue kolla upp det!

    Kommentar

    • batski
      • October 2004
      • 8891

      #32
      Ursprungligen postat av plorozen
      batski: snarare så är det nog nitrit, då fiskarna får andningssvårigheter av det.
      Vad jag förstått så får de andningssvåriheter av ammoniak med. Och hon skrev ju att det var inget problem med nitrit. Eller missförtod jag vad hon skrev?
      "The animals of the world exist for their own reasons.
      They were not made for humans
      any more than black people were made for whites
      or women for men." - Alice Walker

      Kommentar

      • Marija
        • March 2006
        • 38

        #33
        Hej hej, det var ammoniaken det var problem med.. jag sög upp bajs med sughävert, matade väldigt sparsamt etc. från början. Gjorde vattenbyte etc. Har både toxivec och nitrivec i vattnet. Jag har rätt mycket växter, men det syns ju tydligt ändå..

        Så tillsist bytte jag till finkornigt akvariegrus.. när jag plockade upp den gamla sanden luktade det som gammal sand vid stranden.. vilket det inte borde göra. Var även blått i sanden på nått ställe...alltså något som bildads.

        Nu är vattnet skitbra och fiskarna ligger inte vid ytan.. allt jag behövde göra var att byta ut sanden.

        Obs! Jag sköljde sanden MYCKET noga innan jag la ner den i akvariet.. så jag förstår inte vad som hänt. Gruset blev iaf bättre..och eftersom jag har platys och mollys blev det glada av gruset då de gillar att plocka mat bland stenarna..

        så slutet gott, allting gott!

        Köpte en siamesisk algätare också..han äter inte bajs, men han städar resten!

        Kommentar

        • plorozen
          • January 2004
          • 531

          #34
          batski: nej, jag som var okunnig, ber om ursäkt. jag trodde inte att nh4 påverkade andningen, men nu vet jag bättre(google).

          Kommentar

          • batski
            • October 2004
            • 8891

            #35
            Ursprungligen postat av plorozen
            batski: nej, jag som var okunnig, ber om ursäkt. jag trodde inte att nh4 påverkade andningen, men nu vet jag bättre(google).
            Man kan inte veta allt. Men man lär sig så länge man lever.

            Marija: Vad skönt att det är bra nu!
            Senast redigerad av batski; 25 March 2006, 20:53.
            "The animals of the world exist for their own reasons.
            They were not made for humans
            any more than black people were made for whites
            or women for men." - Alice Walker

            Kommentar

            Arbetssätt...