60liters

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • _stiffe_
    • March 2006
    • 520

    60liters

    hej jag tänkte starta ett 60liters akvarium och jag undrar om ni kan ge råd på några fiskar jag hade tänkt påvärggurami, guppy, och någon tetra vet ej vilken,och en liten mal men malen ska inte bli så stor så att den äter upp dom små tetrorna så jag undrar om dom fiskarna klarar att vara i samma akvarium och vilken sorts mal jag ska ha och om de åvanstående fiskarna äter sina yngel och ge gärna tips på växter ochså ge gärna tips på andra fiskar som ni tycker passar bättre ..!



    //stefan
    Senast redigerad av _stiffe_; 05 March 2006, 20:07.
    A.agassazii, "L187", klippräka, Neocaridina denticulata sinensis, Neocaridina cf. zhangjiajiensis, Labidochromis caeruleus, Kakusa yngel
    Skåne biotiop, + sebrafisk..
  • Linnet_90
    • March 2003
    • 126

    #2
    Akta bara så att du inte lägger i för mkt fisk. Annars låter nog fiskarna i sig lagom stora för ditt akvarium. Jag har hört att pitbull plecon är bra i små akvarium, fast är inte säker. Lycka till.
    Det jag säger behöver inte vara sant, det är bara så som jag uppfattar saken.

    Kommentar

    • marianne.kahkonen
      • January 2006
      • 107

      #3
      Vanliga ancistrusmalar är ju snälla. 60 l är inte så stort så ha inte för mycket fiskar i. Gurami kräver nog lite större kar, men tetror och platy går säkert bra.
      Lyck till

      Kommentar

      • marianne.kahkonen
        • January 2006
        • 107

        #4
        oops. guppy var det visst, inte platy, men platy funkar också.

        Kommentar

        • sunkan aspidoras
          • June 2005
          • 925

          #5
          om du ska ha mal så tycker jag du endast ska ha corydoras(pansarmalar) eller aspidoras albater, dem vill inte vara ensamma så ha 5-6 st! har såna i mitt kar och måste säga att dem är rikigt roliga när dem arbetar förbrilt på botten...( : sugmalar typ ancistrus är för stora för 60L.

          Kommentar

          • marianne.kahkonen
            • January 2006
            • 107

            #6
            Malar anpassar sig efter hur stort akvarium men de kan bli väldigt stora och jag håller med om att det ska va ett större akvarium. 60 l är för mig ett yngel- och odlingsakvarium. Corydoras är bra de kräver inte lika stora kar.

            Kommentar

            Arbetssätt...