e det för många fiskar??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • batski
    • October 2004
    • 8891

    #16
    Ursprungligen postat av macke_fisk
    ok...jag ska byta skalarerna mot nån cikliod hade tänkt på palettciklider...får se om jag hittar nån...och jag ska ska skaffa flerpansarmalar och ungefär 7 st zebrafiskar till..tacl så mkt för hjälpen.. och så ska jag ta bort plecon.

    MVH Macke_fisk
    Det var så lite så

    Har du haft plecon länge? Du kan du nog hitta ett nytt hem till den genom att annonsera. Plecos är väldigt populära bland folk med större akvarier

    Lycka till!
    "The animals of the world exist for their own reasons.
    They were not made for humans
    any more than black people were made for whites
    or women for men." - Alice Walker

    Kommentar

    • macke_fisk
      • December 2005
      • 4442

      #17
      ...jag har haft plecon 2 veckor den är 3-4 cm...mina pansarmalar är metallpansarmalar och jag skulle skaffa 7 st i början men han som jag köpte de av hade bara 4 innne så jag ska dit om en vecka och skaffa fler och jag ska försöka odla på mina ancitrusar och jag ska fråga min granne om han vill ha min pleco...men som du vet jag älskar malar ...de är så fräcka ...får se om nån jag känner vill ha mina skalarer...Tack annars för hjälpen

      MVH Macke_fisk
      MVH macke_fisk

      Kommentar

      • batski
        • October 2004
        • 8891

        #18
        Ursprungligen postat av macke_fisk
        ...jag har haft plecon 2 veckor den är 3-4 cm...mina pansarmalar är metallpansarmalar och jag skulle skaffa 7 st i början men han som jag köpte de av hade bara 4 innne så jag ska dit om en vecka och skaffa fler och jag ska försöka odla på mina ancitrusar och jag ska fråga min granne om han vill ha min pleco...men som du vet jag älskar malar ...de är så fräcka ...får se om nån jag känner vill ha mina skalarer...Tack annars för hjälpen

        MVH Macke_fisk
        Ja jag gillar också malar Vad gäller scalarerna tänk på att de behöver minst 275 liter och så måste akvariet vara högt eftersom de växer mycket på höjden.

        Lycka till!
        "The animals of the world exist for their own reasons.
        They were not made for humans
        any more than black people were made for whites
        or women for men." - Alice Walker

        Kommentar

        • macke_fisk
          • December 2005
          • 4442

          #19
          ok...tack

          MVH Macke_fisk
          MVH macke_fisk

          Kommentar

          • Joachim.S
            • December 2005
            • 417

            #20
            Hoppas det går bra för dig. Plaettciklider rekomenderar jag. Du kan få ganska många olika. Vissa har otroligt fina färger

            Kommentar

            • macke_fisk
              • December 2005
              • 4442

              #21
              har haft paletter innan men då har de varit dummamot de andra fikarna jag hade så jag fick ge bort dem ...men men jag ska göra ettt försök till med dem
              MVH macke_fisk

              Kommentar

              • arska
                • February 2006
                • 120

                #22
                Ursprungligen postat av batski
                Vad är det för pansarmal-art du har? En del pansarmalar behöver större akvarier än det du ha. De vill gärna vara fler också. Absolut minst 4 skulle jag säga. Och även det är i minsta laget.

                Du skulle även kunna ha en siamesisk kampfisk eller en fredlig kampfisk (http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=232) i ditt akvarium.
                Osäker på arten (pansarmalen), men denna verkar ganska så lik:

                Såg nu också att dom kan bli relativt stora, blir att se över vad jag ska ha i detta karet. Kommer säkerligen att skaffa oss ett större kar så småningom.

                Tack för tipsen för övrigt!
                Hemsida
                Bilder

                Kommentar

                • batski
                  • October 2004
                  • 8891

                  #23
                  Ursprungligen postat av arska
                  Osäker på arten (pansarmalen), men denna verkar ganska så lik:

                  Såg nu också att dom kan bli relativt stora, blir att se över vad jag ska ha i detta karet. Kommer säkerligen att skaffa oss ett större kar så småningom.

                  Tack för tipsen för övrigt!
                  Ja det finns en del arter som liknar varandra. Man kan alltid kolla där man köpt dem i fall de fortfarande har likadana.

                  Ett större kar är aldrig fel

                  Det finns några arter som kan trivas i små akvarier. Kolla in dessa trevliga stimfiskar:


                  "The animals of the world exist for their own reasons.
                  They were not made for humans
                  any more than black people were made for whites
                  or women for men." - Alice Walker

                  Kommentar

                  • Joachim.S
                    • December 2005
                    • 417

                    #24
                    Vilka fiskar var det paletterna var dumma mot? de kan vara lite aggresiva vid lek men annars är det fredliga. Kanske jagar bort lite fiskar då och då, men mina 4 cm heontetror har inte fått det minsta stryk

                    Kommentar

                    • macke_fisk
                      • December 2005
                      • 4442

                      #25
                      jag hade sorgmanteltetror...dem jagade paletterna men jag såg sen att de hade lagt ägg så det vardärför de jagade fiskarna...

                      MVH Macke_fisk
                      MVH macke_fisk

                      Kommentar

                      • macke_fisk
                        • December 2005
                        • 4442

                        #26
                        men om jag tar bort scalarerna och plecon kan jag ha nån diskus i där då elr det är dålig ide

                        MVH Macke_fisk
                        MVH macke_fisk

                        Kommentar

                        • Watermelon
                          • November 2005
                          • 140

                          #27
                          Ursprungligen postat av macke_fisk
                          men om jag tar bort scalarerna och plecon kan jag ha nån diskus i där då elr det är dålig ide

                          MVH Macke_fisk
                          Samma som med scalarerna, det är för litet för discus.
                          110 Liters Fisksoppa, vill och ska renovera fiskbeståndet nån gång...
                          Ancistrus, Fläckig Pansarmal, Platy, Endlers Guppy, Kopparbarb, Ampullaria, Afrikansk Jättefilterräka

                          20 Liters Räkkar
                          Två CR (ska införskaffas fler) och en körsbärsräka som har fått flytta från stora akvariet.

                          Kommentar

                          • macke_fisk
                            • December 2005
                            • 4442

                            #28
                            ok
                            MVH macke_fisk

                            Kommentar

                            Arbetssätt...