Slamsugning...skratta inte nu..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anjodar
    • January 2006
    • 80

    #31
    Ursprungligen postat av C.Ciklid
    De klarar sig i en hink med vatten. Som Fisktjejen säge, koka roten om den får plats i en kastrull, om inte: lägg den i en hink eller i badkaret och dränk den i hett vatten. Dels kan den färga vattnet i några dagar och så sjunker den lättare.

    Ha ha! Ursäkta att jag skrattar, men det du skriver om lite taskiga svar från personer som vet, men aldrig skriver ett vettigt svar åt en känner jag igen. I bland när man lagt in ett inlägg och frågar något får man ibland lite knepiga frågor, men aldrig ett svar. Jag försöker alltid ge ett rakt och korekt svar, för det är ju så jag vill bli bemött.


    //Camilla
    Ny sand (mindre variant av engelsk sjösten) är nu inköpt, bytte till den igår (pust!!!). Växternas rötter hade börjat ruttna, fick väl inget syre när jag hade min fina rådasand i. Sparade så mycket jag kunde av det gamla vattnet och gjorde inte rent filtret. Hela karet vart så grumligt att jag inte såg närmsta sten fast jag rengjort gruset noggrant. Hoppas fiskarna lever idag, dom stressades nog ihjäl när jag försökte fånga dom. Nu är nya växter planterade och roten ilagd. Hoppas inte växterna blir nytt godis nu...

    Verkligheten är en föreställning,
    en tankeform

    Kommentar

    Arbetssätt...