Hur länge?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Legisten
    • January 2006
    • 115

    Hur länge?

    Hur länga ska jag låta de gå innan jag kan stoppa ner nått djur i mitt nystartade 30 L kar?
    Jag har tagit gruset från ett annat kar som har varit igång ett tag och 1/3 av vattnet som är i kommer också från ett annat kar som varit igång ett tag
  • Björken
    • November 2005
    • 1174

    #2
    Man brukar väl låta det stå i en vecka innan man släpper i fisk...... och då bara någon enstaka till att börja med. Om du tillsätter bakteriekultur hjälper det upp processen också.

    / Maria

    Kommentar

    • Raven
      • February 2005
      • 15385

      #3
      varför 1vecka ?

      kör man använt grus och använt akvarievatten kan man i teorin stoppa ner fiskar direkt.
      i praktiken kan dock vattnet va fyllt av partiklar som kan va bra att vänta tills dom sjunkt ner i gruset.
      de bruna gojset i gruset är guld värt så de ska sparas.
      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
      Faktatråd Om AkvarieVatten
      Växtakvaristernas Paradis

      Kommentar

      • batski
        • October 2004
        • 8891

        #4
        Ursprungligen postat av Legisten
        Hur länga ska jag låta de gå innan jag kan stoppa ner nått djur i mitt nystartade 30 L kar?
        Jag har tagit gruset från ett annat kar som har varit igång ett tag och 1/3 av vattnet som är i kommer också från ett annat kar som varit igång ett tag
        Om du har möjlighet så kan du krama skiten ur ett välinkört filter i det nya akvariet. Det är effektivare än både grus och vatten. Men gör det bara några timmar eller nån dag innan de/n första fiskarna/fisken flyttar in. Annars hinner bakterierna dö.
        "The animals of the world exist for their own reasons.
        They were not made for humans
        any more than black people were made for whites
        or women for men." - Alice Walker

        Kommentar

        • Legisten
          • January 2006
          • 115

          #5
          ok,imån så ser vi.
          Ska gå efter skolan till djuraffären och kolla va dom har inne fö djur & köpa om jag hittar något roligt som passar karet...

          Kommentar

          Arbetssätt...