Mycket disigt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rainbowalker
    • November 2005
    • 367

    Mycket disigt

    Vet inte riktigt vad jag ska göra. Mitt akvarium var klart och fint de första veckorna. Men nu har jag en tjock dis. Býtte 50% av vattnet för några dagar sedan men nu är det en tjock dis igen. Vad ska man göra? Byte igen?? Omstart?? Har ett ytterfilter som pumpar på bra vad jag kan se..

    Bara för att jag har sandbotten ska det väl inte vara så??

    Ser inte så snyggt ut...man tror att man har smuts på linserna när man tittar på det.
    Rainbowalker
    "It is nice to be important but it's more important to be nice"
  • jean1
    • August 2005
    • 218

    #2
    Det KAN ju vara infusorier du har råkat ut för. Iså fall ser det mjölkaktigt ut i akvariet. Lätt att få bort iaf. Släck all belysning, täck över med ett lakan eller dyl, mata inte. Efter två dagar ska infusorierna ha försvunnit.

    Kommentar

    • Rainbowalker
      • November 2005
      • 367

      #3
      Ja jag vet faktiskt inte vad det kan vara. men de va disigt sedan gjorde jag vattenbyte och disigt försvann aldrig, blev bara mer och mer eftersom. Sv¨rt och säga om det är 'mjölkigt'...hmm....

      Jag vill ha kristallklart vatten som man se i akvariebutikerna
      Rainbowalker
      "It is nice to be important but it's more important to be nice"

      Kommentar

      • andreassofus
        • November 2005
        • 5643

        #4
        ja har oxå problem med infusorier, och ja har testat mörkläggning i 4 dagar utan resultat.
        du kan testa o ta en slang in o en slang ut o sen e de bara till o börja tömma o fylla på till vattnet e klart
        sen kan du slänga i mer växter om du inte redan har massa, de kan oxå hjälpa
        Mvh Andreas
        min zoon
        msn adress

        Kommentar

        • sacha
          • May 2005
          • 1016

          #5
          Ursprungligen postat av Rainbowalker
          Vet inte riktigt vad jag ska göra. Mitt akvarium var klart och fint de första veckorna. Men nu har jag en tjock dis. Býtte 50% av vattnet för några dagar sedan men nu är det en tjock dis igen. Vad ska man göra? Byte igen?? Omstart?? Har ett ytterfilter som pumpar på bra vad jag kan se..

          Bara för att jag har sandbotten ska det väl inte vara så??

          Ser inte så snyggt ut...man tror att man har smuts på linserna när man tittar på det.
          Viktigt att kolla ifall det är vitt el om de skiftar i grönt...
          Tjopp...

          Kommentar

          Arbetssätt...