Bra pris?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marcuz
    • January 2006
    • 1

    Bra pris?

    HEJ!

    Jag har blivit erbjuden att köpa ett akvarium på 400 L för 4000 kr
    det som ingår i priset är:

    Ehiem 2017 ytterfilter 850l/h

    Cirkulatins pump 1000l/h

    Dopp värmare

    Rådasand

    BTN bakgrund

    Lysramp

    Det ska även vara ett års garanti kvar på akvariet.

    Det är ett helglas akvarium med svart silikon, det är ett ganska nytt akvarium!.

    Så nu till min fråga är detta ett bra pris....enligt mig så låter det som det!


    Detta är inte mitt första akvarium...har haft akvarium i ca 7-8 år men aldrig en storlek över 150 liter, så jag har ganska mycket tillbehör redan.
    Senast redigerad av Marcuz; 05 January 2006, 16:05.
  • sunkan aspidoras
    • June 2005
    • 925

    #2
    Tja ... btn kostar ju en hel del typ 4-5 tusen:-

    Kommentar

    • Birgitta W
      • October 2005
      • 2764

      #3
      Tycker det låter som ett bra pris med tanke på allt som ingår och att det inte är så gammalt!
      Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

      Min zoon :
      http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

      Kommentar

      • dinajel
        • November 2004
        • 606

        #4
        Nypris på ett sånt kar inkl btn ligger väl runt 10.000 pix, så 4.000 är väl kanske okej. I slutändan handlar det ju ändå om hur mycket du är beredd att betala själv.
        Bilder på mina akvarier.

        Kommentar

        • idunb
          • August 2005
          • 39

          #5
          åhh, jag blir så trött på blocket osv, visste det är mycket du får med, men begagnat tycker jag fortfarande är begagnat! har pratat med detta hos mycket erfarna akvareister och de säger att man inte ska köpa begagnat för dyrt och att de inte spelar roll hur mycket som sägs komma med, just eftersom det är begagnat. men det är bara vad vi tycker!

          Kommentar

          • HazelCR

            #6
            Ursprungligen postat av Marcuz
            HEJ!

            Jag har blivit erbjuden att köpa ett akvarium på 400 L för 4000 kr
            det som ingår i priset är:

            Ehiem 2017 ytterfilter 850l/h

            Cirkulatins pump 1000l/h

            Dopp värmare

            Rådasand

            BTN bakgrund

            Lysramp

            Det ska även vara ett års garanti kvar på akvariet.

            Det är ett helglas akvarium med svart silikon, det är ett ganska nytt akvarium!.

            Så nu till min fråga är detta ett bra pris....enligt mig så låter det som det!


            Detta är inte mitt första akvarium...har haft akvarium i ca 7-8 år men aldrig en storlek över 150 liter, så jag har ganska mycket tillbehör redan.

            Ett repigt begagnat akvarium är inte mycket värt. Man måste se karet innan man kan avgöra om priset är OK. 4000 låter väl OK, kanske.
            Men sedan är det ju så att säljaren vill ha betalt för alla prylar som ingår och precis som du skrivit, så behöver du kanske inte alla prylar.
            Om inte lysrampen passar dig, så är det ju förhållandevis dyrt att köpa en ny.
            Pumparna som är med är ju heller inte några värstinggrejer. Beg. ytterfilter har en tendens att sakna en "klämma" för locket. OM det är så illa att filtret inte håller tätt, så är det ju ......inte värt många kronor, kanske inga alls.
            nja, 4000 spänn, då måste verkligen alla grejer vara som du vill ha det, tycker jag.
            Du måste helt enkelt se karet och prylarna och bedömma skicket på dem. Allt som inte är OK för dig innebär att du bör pruta med tanke på utgångspriset 4000 kr, tycker jag.

            Kommentar

            Arbetssätt...