Rostbruna fläckar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rainbowalker
    • November 2005
    • 367

    Rostbruna fläckar

    Jag får sådan lite här och var i akvariet, först trodde jag det va bajs, men det är på glasrutan också...nästan som om nån fisk stöter emot den och lämnar fläckar. Dessa bruna är också vid utblåset vid ytan. Är det mat eller vad kan det vara??
    Rainbowalker
    "It is nice to be important but it's more important to be nice"
  • fredcoca
    • December 2004
    • 132

    #2
    skulle mer tro att det bruna är kiselalger. brukar komm amed ett nystartat kar. brukar försvinna efter ett par veckor.
    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=324799

    Kommentar

    • Rainbowalker
      • November 2005
      • 367

      #3
      Har nu sökt runt på forumet(sorry skulle ha gjort det innan jag postade) Och det är nog kiselalger precis som du säger. Jag som skyllde på små firrarna Skall prova att ställa upp ljustiden lite.

      Har haft akvariet i någon månad eller så. Dom har ganska nyligen uppstått.
      Rainbowalker
      "It is nice to be important but it's more important to be nice"

      Kommentar

      • IaMtHeJoKe
        • November 2005
        • 416

        #4
        Jag har åxo haft något liknande.Men jag köpt två malar som åt brunalger och dagen efter var det borta.....de kan nog vara värt ett försök att köpa en mal om de inte tycks gå bort

        Kommentar

        • Rainbowalker
          • November 2005
          • 367

          #5
          Ok, jag har dock sandbotten. Kan man ha malar då?
          Rainbowalker
          "It is nice to be important but it's more important to be nice"

          Kommentar

          • Mr B
            • September 2004
            • 1310

            #6
            Det finns mig veterligt ingen fisk du inte kan ha med sandbotten. Det finns fiskar som är korkade nog att få i sig så stora stenar att de får förstoppning och dör, men sand passerar rakt igenom. Det ser gärna lite lustigt ut när en mal varit lite hagalen och fylt fronten med sand.

            B!

            Kommentar

            Arbetssätt...