Nya rödkrabbor! Massor av frågor!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guppyz12
    • November 2005
    • 45

    Nya rödkrabbor! Massor av frågor!!

    Hej!

    Jag har nu köpt fyra stycken rödkrabbor, ett impulsköp, som bor i en pet box på 21 liter...Utan andra fiskar.
    Så jag har lite frågor..

    1; Är petboxen alldeles för liten för krabborna, de i djuraffären sa att de skulle passa...

    2; Ska krabborna ha någon landel?

    3; En av krabborna har bara en klo, medans alla andra har två.

    4; vad äter de? De i djuraffären sa räkor och flingoder...Är de bra?

    //Guppyz12
  • alcar
    • April 2005
    • 1398

    #2
    1 jag skulle nog satsat på ett större akvarium

    2 ja det har jag hört att dom ska ha

    3 kion kommmer att växa ut

    4 räkor blir nog bra det äter dom ju i havet
    mvh alexander
    min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=516459

    Kommentar

    • Guppyz12
      • November 2005
      • 45

      #3
      Det finns bilder på krabborna på min zoon, http://www.zoonen.se/perzoonen/galle...587&gid=565302

      //Guppyz12

      Kommentar

      • idunb
        • August 2005
        • 39

        #4
        hej! jag tror att jag skulle satsa på ett större akvarium, (det finns en massa bra trådar på forumet under skaldjur) de behöver inte en landdel men blir glada om de får en, jag tror (efter de jag läst) att de kan börja bråka med varandra annars, och klon växer ut (honan har oftast mindre klo så kom ihåg att inte förväxla de) och krabbor e allätare, de äter de mesta, flingfoder är de väl inte så fet-haj på men mygglarver, ärtor osv e jätte bra! lycka till!

        Kommentar

        • NiXoN
          • December 2003
          • 2068

          #5
          Hej
          En lite varning bara, håller du dom för länge på enliten yta så kommer dom slutligen att plocka ihjäl varann.

          Kommentar

          • mayday
            • November 2005
            • 2085

            #6
            Krabbor skapar sina egna revir så du bör ha ett större så dom inte inkräktar på varandras för då kommer du få fler krabbor med bara en klo

            vissa krabber vill ha tillgång till luft vet ej med dina men skadar ju inte o ge dom möjligheten kan bli rätt snygt också med en land del typ en barkbit.

            Krabbor är as-ätare dom kommer äta allt organiskt dom kommer över .. dom föredrar oftast snäck djur .. bor du nära havet e det bara du plockar musseler o snäcker som du krossar o ger dom
            ______________________________________________

            "Never underestimate the power of stupid people in large groups."

            Kommentar

            Arbetssätt...