Köpa akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Krasch
    • December 2005
    • 100

    Köpa akvarium

    Det här kanske är en dum fråga, men hur mycket skulle ni tänka er att betala för ett bra begagnat 170 liters med bänk, eheim innerfilter, doppvärmare, ljusramp, håv, grus, bakgrund, magnetrensare och en bottensug? Det är aluram på akvariet.
    Jag är som sagt helt grön på det här så jag vet inte hur priserna brukar ligga. Tacksam för svar
  • Bosse.J
    • March 2004
    • 796

    #2
    Gå in på en annonssida, t e x blocket.se, och kolla lite vad liknande kostar.
    Mycke hänger ju på skicket, men själv skulle jag inte betala särskilt mycke för ett sånt som du skriver om. Kanske 500 max. om det är bra skick
    Bosse.J

    Kommentar

    • Krasch
      • December 2005
      • 100

      #3
      Där ligger priserna från 1200 kronor...

      Kommentar

      • Hugin
        • December 2005
        • 499

        #4
        Priserna på blocket ska man inte tala om! Folk tror att akvarium bara minskar typ 10% på två år! Bättre att köpa nytt i så fall.
        "Den nyttigaste läxa livet lärt mig är att idioterna många gånger har rätt."
        Winston Churchill

        Kommentar

        • Krasch
          • December 2005
          • 100

          #5
          Ursprungligen postat av Hugin
          Priserna på blocket ska man inte tala om! Folk tror att akvarium bara minskar typ 10% på två år! Bättre att köpa nytt i så fall.
          Hittade ett 250 liters för typ 500 spänn, men det hade killen hunnit sälja... Men jag håller ögonen öppna...
          Finns det nåt annat ställe än blocket som brukar ha ute akvarium?

          Kommentar

          • heljis

            • June 2003
            • 1150

            #6
            Håller med Bosse, absolut max 500 för en sådan setup. Men det beror ju på dig själv också, hittar du ett du verkligen vill ha kan du säkert tänka dig att lägga mer pengar på det. Tex personligen skulle jag inte ge ett öre för ett ram-akvarie, om jag inte hade en lokal där jag kunde gömma det
            Martin Heljedal

            They can kill us. But they can't eat us, that's against the law.

            Kommentar

            • Krasch
              • December 2005
              • 100

              #7
              Ursprungligen postat av heljis
              Håller med Bosse, absolut max 500 för en sådan setup. Men det beror ju på dig själv också, hittar du ett du verkligen vill ha kan du säkert tänka dig att lägga mer pengar på det. Tex personligen skulle jag inte ge ett öre för ett ram-akvarie, om jag inte hade en lokal där jag kunde gömma det
              Jag har fått för mig att ram-akvarier håller bättre än vanliga? Är lite rädd för vattenläckor efter att vårt gamla (som är kastat) sprack. Visserligen fick vi ett nytt golv, men jag vill helst inte göra om det

              Kommentar

              • akan
                • August 2005
                • 629

                #8
                det finns en tråd om ramakvarie vs glas. Enligt bl a Kjell Fohrman så spelar det ingen roll. Ta det som du tycker är snyggast, i mitt fall helglas

                Kommentar

                • alcar
                  • April 2005
                  • 1398

                  #9
                  på ett aluramakvarie är det ramen som håller ihop akvariet med hjälp av siklikon på ett helglas är det bara silikonet somm håller i hop akvariet så jag tycker att alu ramakvarium är bätre en helglas ..................



                  jag betalade 1000 kr för mitt dala ramakvarie med fiskar tilbehör ja alt jag fick ävemn med en stälning till akvariet
                  Senast redigerad av alcar; 27 December 2005, 15:39.
                  mvh alexander
                  min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=516459

                  Kommentar

                  • Bucket
                    • February 2004
                    • 1020

                    #10
                    Ursprungligen postat av alcar
                    på ett aluramakvarie är det ramen som håller ihop akvariet med hjälp av siklikon på ett helglas är det bara silikonet somm håller i hop akvariet så jag tycker att alu ramakvarium är bätre en helglas ..................
                    Inte alla ramakvarier så är byggda så.

                    Har ett som "ramen" bara är påklistrad på hörnen.
                    Så jag skulle inte gå ut och säga att ramakvarier är bättre och hållbarare än helglas.
                    jävla massa akvarium!
                    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=362871

                    Kommentar

                    • alcar
                      • April 2005
                      • 1398

                      #11
                      dom flästa alu ramakvariena är ramen ihoptryckt först
                      :o så jag sa bara vad jag tyckte



                      Bucket : är det inte plastram du har runt ditt akvarie det är inte samma sak somm aliminium
                      Senast redigerad av alcar; 27 December 2005, 15:57.
                      mvh alexander
                      min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=516459

                      Kommentar

                      • heljis

                        • June 2003
                        • 1150

                        #12
                        Det finns ingen skillnad alls i hållfasthet mellan profesionellt byggda helglas- och aluramakvarier.
                        Martin Heljedal

                        They can kill us. But they can't eat us, that's against the law.

                        Kommentar

                        • Krasch
                          • December 2005
                          • 100

                          #13
                          Letar för fullt efter akvarium, men jag hittar inget... Vars nånstans har ni köpt era begagnade akvarium? (Söker begagnat pga priset)
                          Jag bor i Norrbotten kan jag tillägga...

                          Kommentar

                          • el_pako
                            • November 2005
                            • 276

                            #14
                            jupp,håller med,vart brukar ni leta efter era annonser förutom blocket?

                            Kommentar

                            • Bucket
                              • February 2004
                              • 1020

                              #15
                              Ursprungligen postat av alcar
                              dom flästa alu ramakvariena är ramen ihoptryckt först
                              :o så jag sa bara vad jag tyckte



                              Bucket : är det inte plastram du har runt ditt akvarie det är inte samma sak somm aliminium

                              heh.. vet nog skillnaden på plast och aluminium. och det är aluram fastklistrad på ett glas akvarie
                              jävla massa akvarium!
                              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=362871

                              Kommentar

                              Arbetssätt...