Nya fiskar o mal/räkor till 100 L...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Linnet_90
    • March 2003
    • 126

    Nya fiskar o mal/räkor till 100 L...

    Jag ska byta lite fisksorter i mitt 100 liters... Vill gärna ha någon form av midre ciklider med räker eller någon bra mal till detta. tänkte ha olika lavaliknande stenar o vit akvaiesand. Ev. nån liten rot gömd om jag har någon mal som behöver detta. Just nu går där massor med guppys, några ancistrus i olika storlekar o 4 siameser... har även ett 180 som jag kan flytta pöver till. Några förslag på bra fiskar o älgätare till?

    Snälla, hjälp!
    Det jag säger behöver inte vara sant, det är bara så som jag uppfattar saken.
  • Hugin
    • December 2005
    • 499

    #2
    Nån slags dvärgciklid kanske? Palletciklider är lätta att få tag på. http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=159
    "Den nyttigaste läxa livet lärt mig är att idioterna många gånger har rätt."
    Winston Churchill

    Kommentar

    • Linnet_90
      • March 2003
      • 126

      #3
      Finns det någon mer som man kan ha tillsammans med em? Nån kul mal?
      Det jag säger behöver inte vara sant, det är bara så som jag uppfattar saken.

      Kommentar

      • Hugin
        • December 2005
        • 499

        #4
        Metallpansarmal är rätt så tåliga och fungerar som små städare i akvariet. Men om man vill ha nån fisk som äter alger så skulle jag rekomendera nån slags Otocinlus.

        EDIT: Man ska helst ha ett litet stimm av dom.
        "Den nyttigaste läxa livet lärt mig är att idioterna många gånger har rätt."
        Winston Churchill

        Kommentar

        • Linnet_90
          • March 2003
          • 126

          #5
          Hade tänkt att ha någon form av tanganyika ciklider, typ röd ocellatus o mångbandad snäckletare... Kan man ha Otocinlus med dem?
          Det jag säger behöver inte vara sant, det är bara så som jag uppfattar saken.

          Kommentar

          Arbetssätt...