Fenröta, eller?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Watermelon
    • November 2005
    • 140

    Fenröta, eller?

    För två dagar sedan såg jag att en av mina marmorguramis verkade ha problem med att hålla sig "på rätt köl" när hon simmade. Då såg jag att hon hade ett stort jack i en simfena, och antog att hon hade blivit biten.
    Senare på dagen såg jag även en vit prick, ganska liten, på den andra fenan. Jag trodde det var början på vita prick-sjukan (pricken såg ut som det) men igår hade den växt, och idag har hon ett hål i fenan! Hon har även fått en ljus fläck på huvudet...
    Kan det vara fenröta? Blir att köpa medicin idag isåfall...
    110 Liters Fisksoppa, vill och ska renovera fiskbeståndet nån gång...
    Ancistrus, Fläckig Pansarmal, Platy, Endlers Guppy, Kopparbarb, Ampullaria, Afrikansk Jättefilterräka

    20 Liters Räkkar
    Två CR (ska införskaffas fler) och en körsbärsräka som har fått flytta från stora akvariet.
  • Raven
    • February 2005
    • 15385

    #2
    räcker inte 1 tråd ?
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis

    Kommentar

    • Watermelon
      • November 2005
      • 140

      #3
      Egentligen, ville bara vara säker på att få svar
      110 Liters Fisksoppa, vill och ska renovera fiskbeståndet nån gång...
      Ancistrus, Fläckig Pansarmal, Platy, Endlers Guppy, Kopparbarb, Ampullaria, Afrikansk Jättefilterräka

      20 Liters Räkkar
      Två CR (ska införskaffas fler) och en körsbärsräka som har fått flytta från stora akvariet.

      Kommentar

      • Lubbe
        • February 2004
        • 677

        #4
        Ursprungligen postat av Raven
        räcker inte 1 tråd ?
        Med tanke på att jag inte fått något svar i min tråd är det väl inte konstigt att "Watermelon" skapat en egen? Jag menar det hjälper ju inte henne att läsa min tråd där jag inte fått någon hjälp?
        310 l - Sydamerika
        200 l - Asien
        104 l - Asien
        70 l - Sydamerika

        Kommentar

        • Raven
          • February 2005
          • 15385

          #5
          Ursprungligen postat av Lubbe
          Med tanke på att jag inte fått något svar i min tråd är det väl inte konstigt att "Watermelon" skapat en egen? Jag menar det hjälper ju inte henne att läsa min tråd där jag inte fått någon hjälp?
          vadå din tråd ?
          watermelon startade 2 trådar om samma ämne i 2 olika kategorier vid samma tidpunkt.

          dels blir det oftast bara rörigt med flera trådar dels får man inte korsposta enligt dom regler som finns.
          LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
          Faktatråd Om AkvarieVatten
          Växtakvaristernas Paradis

          Kommentar

          • Lubbe
            • February 2004
            • 677

            #6
            Ursprungligen postat av Raven
            Ursprungligen postat av Lubbe
            Med tanke på att jag inte fått något svar i min tråd är det väl inte konstigt att "Watermelon" skapat en egen? Jag menar det hjälper ju inte henne att läsa min tråd där jag inte fått någon hjälp?
            vadå din tråd ?
            watermelon startade 2 trådar om samma ämne i 2 olika kategorier vid samma tidpunkt.

            dels blir det oftast bara rörigt med flera trådar dels får man inte korsposta enligt dom regler som finns.
            Jaha, okej, förlåt Trodde att du menade det att det var två nystartade trådar i samma forum, varav den ena var min
            310 l - Sydamerika
            200 l - Asien
            104 l - Asien
            70 l - Sydamerika

            Kommentar

            Arbetssätt...