Nån fler fisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Watermelon
    • November 2005
    • 140

    Nån fler fisk?

    I mitt 110 liters har jag nu fem fläckiga pansarmalar, en ancistrus, sex kopparbarber, tre platys (+ två yngel) och tre marmorguramis. Är akvariet fullt, eller har jag plats för någon fler fisk? Det ser inte "fullt" ut, fast iochförsej kommer ju marmorguramisarna att bli större.

    Om det ryms någon fler firre, kan någon rekommendera någon sort?
    110 Liters Fisksoppa, vill och ska renovera fiskbeståndet nån gång...
    Ancistrus, Fläckig Pansarmal, Platy, Endlers Guppy, Kopparbarb, Ampullaria, Afrikansk Jättefilterräka

    20 Liters Räkkar
    Två CR (ska införskaffas fler) och en körsbärsräka som har fått flytta från stora akvariet.
  • sacha
    • May 2005
    • 1016

    #2
    Köp lite fler platys kanske ? ...någon mer sort hade jag nog inte valt pga att jag tycker de blir för mycket blandning..
    Tjopp...

    Kommentar

    • Watermelon
      • November 2005
      • 140

      #3
      Jag gillar blandning

      Fler platys blir det inte att köpa, har två yngel som växer så det knakar & honorna verkar vara på tjocken igen :P
      110 Liters Fisksoppa, vill och ska renovera fiskbeståndet nån gång...
      Ancistrus, Fläckig Pansarmal, Platy, Endlers Guppy, Kopparbarb, Ampullaria, Afrikansk Jättefilterräka

      20 Liters Räkkar
      Två CR (ska införskaffas fler) och en körsbärsräka som har fått flytta från stora akvariet.

      Kommentar

      • sacha
        • May 2005
        • 1016

        #4
        Ja då e de väl bara att slänga i lite va som helst då... Men de blir inte snyggt...
        Tjopp...

        Kommentar

        • gladhertha
          • February 2005
          • 1755

          #5
          Har själv blandat lite i mitt 112l. Tycker det ser rörigt ut. Och det är anledningen att jag snart kommer sälja alla mina levandefödare (dvärgsvärdbärare och endlers), neontetrorna och en mosaikguramihona. Och istället ha ett par mosaiker och ett par dv.ciklider.
          Mvh Hanna
          Min Zoon

          Kommentar

          • Watermelon
            • November 2005
            • 140

            #6
            Nja, det kanske inte blir snyggt, men jag är bara en simpel nybörjare som hellre vill ha många olika sorters fiskar med olika beteenden att titta på, än ett stilrent akvarium
            110 Liters Fisksoppa, vill och ska renovera fiskbeståndet nån gång...
            Ancistrus, Fläckig Pansarmal, Platy, Endlers Guppy, Kopparbarb, Ampullaria, Afrikansk Jättefilterräka

            20 Liters Räkkar
            Två CR (ska införskaffas fler) och en körsbärsräka som har fått flytta från stora akvariet.

            Kommentar

            • Hugin
              • December 2005
              • 499

              #7
              Det går nog att ha ett par Black mollies i avariet.
              "Den nyttigaste läxa livet lärt mig är att idioterna många gånger har rätt."
              Winston Churchill

              Kommentar

              Arbetssätt...