ska det va' så här?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nitra98
    • June 2005
    • 1987

    #16
    Ursprungligen postat av Birgitta W
    Fanns det inte ett tips här på forumet att lägga i ett salladsblad som snäckorna dras till och sedan plocka upp dem? Det och en dvärgbotia som äter upp ev. snäckrom tycker jag ska lösa problemet.
    Dvärgbotian är som de flesta botior en stimfisk och ska inte hållas ensam.
    Min zoon

    Kommentar

    • anna7607
      • November 2005
      • 1440

      #17
      Ursprungligen postat av smurfmats
      visst kan man lägga över dem till ett större kar, men frågeställaren har ett 45 l o ville börja i liten skala...

      vidare så anser jag att man köper levande djur o då ska man ta på sig det ansvar det medför... köper du en hund för att sen sälja när den vuxit till sig?

      Nej, men jag köpte ett tillakvarium pga att min nya mollyhane va agressiv!!!! Letar hus för att kunna behålla katten!!! Tror inte definns många som gör så...
      lev livet medans de är värt att levas

      Kommentar

      • NiXoN
        • December 2003
        • 2068

        #18
        Vill man bli av med sina snäckor så kan man gå den enkla vägen tex snailpur..
        Jag har blivit av med snäckor på ett par sätt, lite mer co2 och då går dom under efter ett tag.
        Annars så har jag noterat att dom försvann från de akvariet jag hade amano räkor i detta tog dock lite längre tid.
        Nu har jag dock fått tilbaka mina snäckor då jag flyttar runt växterna rätt mycket mellan burkarna..

        Kommentar

        • smurfmats
          • February 2003
          • 3538

          #19
          Ursprungligen postat av anna7607
          Ursprungligen postat av smurfmats
          visst kan man lägga över dem till ett större kar, men frågeställaren har ett 45 l o ville börja i liten skala...

          vidare så anser jag att man köper levande djur o då ska man ta på sig det ansvar det medför... köper du en hund för att sen sälja när den vuxit till sig?

          Nej, men jag köpte ett tillakvarium pga att min nya mollyhane va agressiv!!!! Letar hus för att kunna behålla katten!!! Tror inte definns många som gör så...
          nej, precis... inte alla ställer upp för de ansvar de skaffar sig som du gör, och det är ju där felet ligger.

          jag kritiserar inte dig utan att du sa att man kunde skaffa en fisk utan att tänka på dess krav...

          hoppas du inte känner dig påhoppad för det vill jag verkligen inte..
          tråden om fjärilars lek!

          Kommentar

          • anna7607
            • November 2005
            • 1440

            #20
            lite påhoppad, men inget jag dör av =) refererade som sagt till att grannen har 1 i sitt 50 l.... och det funkar jättebra, den är liten och fullvuxen hon har haft den i 2år vet inte vad det är för sort på den lille rackaren.
            lev livet medans de är värt att levas

            Kommentar

            • Mardyboy
              • December 2005
              • 58

              #21
              Ursprungligen postat av anna7607
              lite påhoppad, men inget jag dör av =) refererade som sagt till att grannen har 1 i sitt 50 l.... och det funkar jättebra, den är liten och fullvuxen hon har haft den i 2år vet inte vad det är för sort på den lille rackaren.
              vad heter dessa snäckätande fiskar.?
              http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=599335

              Kommentar

              • anna7607
                • November 2005
                • 1440

                #22
                Ursprungligen postat av Mardyboy
                Ursprungligen postat av anna7607
                lite påhoppad, men inget jag dör av =) refererade som sagt till att grannen har 1 i sitt 50 l.... och det funkar jättebra, den är liten och fullvuxen hon har haft den i 2år vet inte vad det är för sort på den lille rackaren.
                vad heter dessa snäckätande fiskar.?
                ja, du...om jag de visste, vi har tittat runt i zoobutiker och letat men inte hittat några =).den är liten, lite gul aktig med mörkgrå ränder...
                lev livet medans de är värt att levas

                Kommentar

                • Birgitta W
                  • October 2005
                  • 2764

                  #23
                  Ursprungligen postat av anna7607
                  ja, du...om jag de visste, vi har tittat runt i zoobutiker och letat men inte hittat några =).den är liten, lite gul aktig med mörkgrå ränder...
                  Bengalbotia? Se artbeskrivningen.
                  Jag vet också en som har en sådan ensam i sitt akvarie sedan en tid tillbaka och den verkar trivas jättebra.
                  De hade fullt med snäckor och sedan jag läst här på Forumet att Botior var bra på att äta snäckor så frågade jag om de hade några snäckor kvar nu.
                  Neej, sa de och var verkligen förvånade. Så jag förklarade vad jag läst här på Zoopet.
                  Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

                  Min zoon :
                  http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

                  Kommentar

                  • Schull
                    • August 2004
                    • 2889

                    #24
                    Ursprungligen postat av smurfmats
                    plocka bort dem om de blir för många är mitt tips...
                    Men`halå. Är inte snäckor djur oxå? jag tycker man ska skaffa två akvarier på en gång, då har man iaf ett och lägga snäckorna i.
                    Hela detta inlägg uppnår verkshöjd och är SKYDDAT av copyrightslagen!

                    Kommentar

                    • anna7607
                      • November 2005
                      • 1440

                      #25
                      birgitta-w ...nej, det är inte en sån, rätt lik, men mindre, och smalare mörka ränder, kanske e nån misstagskorsning =)
                      lev livet medans de är värt att levas

                      Kommentar

                      • lilim
                        • August 2004
                        • 72

                        #26
                        finns ingen du känner som har akvarium, som kanske har en snäckätare, som du kan låna ett tag? även om du har ett litet akvarium lär inte en fisk må så fruktansvärt dåligt av att vara där kanske några dagar eller så, och sen återvända hem igen =)

                        tror jag iaf :P

                        Kommentar

                        Arbetssätt...