Karet i våg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Netom
    • November 2005
    • 55

    Karet i våg

    Hur mycket tolerans har ett akvarium när det gäller "ovåg". Alltså hur snett kan det stå innan det blir knas. Jag har kollat m mitt vattenpass och det är bara lite snett. Alltså bubblan ligger kanske ett par tiondels milllimeter utanför strecket. Måste jag jobba arslet av mig för att få det rakt?
    "Är det inte det ena så är det det andra", sade kärringen som blödde näsblod.
  • Schull
    • August 2004
    • 2889

    #2
    Bara det inte är så att det blir vridet, det kan ju stå plant men inte i våg då är det ingen fara.
    Hela detta inlägg uppnår verkshöjd och är SKYDDAT av copyrightslagen!

    Kommentar

    • Netom
      • November 2005
      • 55

      #3
      Jaha var det det som menades. Då behöver jag inte bekymra mig alltså. Så om jag förstod dig rätt: så länge det står helt plant i botten = inga ojämnheter som kan skapa belastning, så gör det inget om det lutar lite?
      "Är det inte det ena så är det det andra", sade kärringen som blödde näsblod.

      Kommentar

      • santa
        • December 2005
        • 504

        #4
        Ja så länge karet står plant i botten så gör det inget om själva bänken står lite snett,bara det inte handlar om ett par cm
        Min hemsida http://santanagti.mine.nu

        Kommentar

        • Schull
          • August 2004
          • 2889

          #5
          Ursprungligen postat av Netom
          Jaha var det det som menades. Då behöver jag inte bekymra mig alltså. Så om jag förstod dig rätt: så länge det står helt plant i botten = inga ojämnheter som kan skapa belastning, så gör det inget om det lutar lite?
          Exakt. :-)
          Hela detta inlägg uppnår verkshöjd och är SKYDDAT av copyrightslagen!

          Kommentar

          • Raven
            • February 2005
            • 15385

            #6
            Ursprungligen postat av santa
            Ja så länge karet står plant i botten så gör det inget om själva bänken står lite snett,bara det inte handlar om ett par cm
            kan skilja rätt mycket bak/fram utan problem.
            en skrev för ett tag sen att h*n hade en differans på 4cm.
            såg inte vackert ut men inget strul med det.
            LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
            Faktatråd Om AkvarieVatten
            Växtakvaristernas Paradis

            Kommentar

            Arbetssätt...