Akvariemöbelns hållbarhet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rainbowalker
    • November 2005
    • 367

    Akvariemöbelns hållbarhet

    Fick med en aquael möbel när jag köpte akvariet. Skruvade ihop det hela med rejäla skruvar + träplugg. Såg sedan att det följde med trälim...:o

    Är det ett måste? Skruvarna i sig kan ju aldrig ge vika. Det är bara 'locket' som inte är skruvat det sitter endast med plugg så den delen skulle jag kunna limma, men känner inte för att ta isär allt och limma...
    Är ju en nackdel om man vill demontera det hela nån gång, som tex vid flytt.

    Någon här som har sin möbel olimmad? Sen kanske det bara är pluggen man ska limma..det lär ju inte fästa så bra att limma på det lackade svarta träet..
    Senast redigerad av Rainbowalker; 02 December 2005, 08:16.
    Rainbowalker
    "It is nice to be important but it's more important to be nice"
  • KimJosefin
    • September 2004
    • 91

    #2
    Det är bara pluggen du ska limma så det är inga problem! Skruv fäster utmärkt i trä utan lim.


    Kommentar

    • Rainbowalker
      • November 2005
      • 367

      #3
      Ok...då limmar jag bara pluggen till 'locket'. Resten sitter ju,,
      Rainbowalker
      "It is nice to be important but it's more important to be nice"

      Kommentar

      • Mr B
        • September 2004
        • 1310

        #4
        Tror att risken för att 'locket' ska lossna o gå sin väg är ganska obefintlig när det är vatten i akvariet ;- )

        Tänk på att efterspänna de skruvar du kommer åt, så blir det nog bra (hörde nånstans, att man igentligen ska skruva ihopa skiten, ställa på akvarium, och fylla det, för att låta det stå i nån vecka, och därefter tömma, och efterdra alla skruvar... så seriös hade inte jag orkat vara. Inte en chans)
        B!

        Kommentar

        • Schull
          • August 2004
          • 2889

          #5
          Ursprungligen postat av Mr B
          Tror att risken för att 'locket' ska lossna o gå sin väg är ganska obefintlig när det är vatten i akvariet ;- )

          Tänk på att efterspänna de skruvar du kommer åt, så blir det nog bra (hörde nånstans, att man igentligen ska skruva ihopa skiten, ställa på akvarium, och fylla det, för att låta det stå i nån vecka, och därefter tömma, och efterdra alla skruvar... så seriös hade inte jag orkat vara. Inte en chans)
          B!
          Borde väll vara endå bätre att efterdra skruvarna med akvariet stående på bänken med vatten? då blir det ju draget på det vi set som det ska stå.
          /Lasse
          Hela detta inlägg uppnår verkshöjd och är SKYDDAT av copyrightslagen!

          Kommentar

          • Mr B
            • September 2004
            • 1310

            #6
            Det borde bli bra nog, efter vad jag förstod skulle det efterdras även i botten, men det beror självklart på hur möblen sitter ihopa om det är skruv där eller inte.

            B!

            Kommentar

            Arbetssätt...