små snäckliknande djur överallt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tottsie
    • March 2005
    • 82

    små snäckliknande djur överallt

    Har en massa sniglar? (snäckskalslikande djur lite överallt i akvariet. var kommer dom ifrån? Jag har inga växter i akvariet. Hur får jag bort dem från mitt malawikar?
  • Netom
    • November 2005
    • 55

    #2
    Jag snackade med min jobbarkompis idag. Jag har själv inget kar än, men ha berättade om snäckproblem och att det finns en fisk som käkar snäckor. Minns tyvärr ine vad den heter. Snäckorna kan tydligen följa med växter från mindre noggranna affärer.
    "Är det inte det ena så är det det andra", sade kärringen som blödde näsblod.

    Kommentar

    • Gummiankan
      • October 2005
      • 407

      #3
      Hur stort akvarium har du? Olika typer av botior är utmärkta snäckmumsare...

      Kommentar

      • Raven
        • February 2005
        • 15385

        #4
        jbl tillverkar en snäckfälla som ska funka ok.

        lägga i salladsblad och sen ta ur det när snäckorna är där och äter ska tydligen funka också.

        själv brukar jag vid behov jaga på morgonen precis när akvariet tänds för då är dom uppe på rutorna.
        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
        Faktatråd Om AkvarieVatten
        Växtakvaristernas Paradis

        Kommentar

        • jonte_90
          • October 2005
          • 4

          #5
          Har du stort akvarium kan du köpa eller låna några praktbotier. Dom rensar garanterat akvariet från sniglar.
          Har själv problen me snäckor och brukar mosa dom så äter fiskarna upp dom.

          Kommentar

          • apisto_vf
            • August 2004
            • 140

            #6
            Instämmer med föregående talare.

            Köp eller låna några botior, behöver inte vara praktbotia, de mindre är också bra på att käka sniglar.

            Själv har jag ett gäng Botia histronica (mycket osäker stavning) som får agera SWAT team i för tillfället snigelutsatta akvarium.

            Kommentar

            Arbetssätt...