Mitt första akvarium!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • patricia76
    • November 2005
    • 93

    Mitt första akvarium!!!

    Halloj!
    jag är helt nybörjare på akvarium samt fiskar.
    jag har gjort ett försök och köpt ett 63 L.
    Fixade det som man ska. (I affären sa de till mig att jag BARA behövde aqua safe och inget annat medel. Men när jag läser på nätet så verkar det som man ska ha flera olika medel.)
    Efter ett antal dagar var det dax för att köpa fiskar och lägga i.
    Men tyvärr glömde jag att man inte skulle mata fiskarna.
    Men efter några dagar så upptäckte dottern på 4 år att de hade några prickar på sig.......jaha.......läste på nätet att det var vita pricksjukan!!! Jag visste inte ens om att det fanns. Det säger kankse hur lite jag vet igentligen.
    Tyvärr dog alla mina neontetror 15 st men malen lever och jag har medicinerat *hoppas att han inte dör han med*
    några frågor nu då:

    * vad ska jag ha för dekoration i och vart hittar man det billigaste??
    * vad för växter gillar de vanligaste fiskar som tetror och molly och guppy typ?
    * hur städar man???
    * behöver all information jag bara kan. Vilka sjudomar som kan förekomma m.m.

    MVH Patricia
    Patricia
  • svea
    • February 2005
    • 2476

    #2
    Gå in på Zoopets första sida och kolla i menyn till höger.
    Där finns massor av info. Lycka till och välkommen i gänget!
    Svea

    Mina bilder
    Min zoon

    Kommentar

    • KimJosefin
      • September 2004
      • 91

      #3
      Du kan hitta mkt info genom att söka på forumet. Det är bara att läsa, här kan man lära sig mkt!!

      * Den vanligaste dekorationen i ett akvarium är egentligen bara grus, stenar, växter och rötter. Det finns ju även andra dekorationer, till exempel små dykare, eller plastgrejer i olika färger.. inte alla gillar det, men det är ju en smaksak. Dekorationer kan man hitta i alla möjliga djur- och akvarieaffärer.