problem med matningen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rector
    • March 2005
    • 35

    problem med matningen

    Hejsan!

    Nån som kan ge mig lite råd...

    Jag har 20 st Dolksticks tetror som är så glupska, tar nästan allt flingfoder, mina Fjärils ciklider (3 par) hinner inte med dom.. testat sjunkfoder men tetrorna hugger dom med, iförsig så har jag sett att fjärilscikliderna jagar bort dom men jag tycker inte riktigt att dom hänger med, nått förslag...

    matar nu med mycket flingfoder samtidigt slänger jag ner 2-3 st sjunkfoder extremet mycket matning tycker jag... och nu så har mina pittbull malar ätit upp all alger och dom får inte heller tillräckligt med käk dom kvicka tertrorna är som iglar på allt ätbart... malarna har gått på mina "dvärg svärdsplantor" och gnagt rakt igenom dom ser ut som nån har pepprat dom med hagelbössan...

    HJÄLP... plus att mina vackra fjärils ciklider har tappat sin vackra färg, ser bleka ut,,, ska jag skänka bort mina tetror...

    DESPERAT......

    .................................................. ..................................................
    Lev länge och väl.
  • elinor
    • February 2003
    • 1323

    #2
    Du kanske redan gör detta....

    när du matar så mata inte enbart i ett hörne. Släng i maten på två olika ställen: häll först i lite mat i det ena hörnet vilket leder till att dina Dolkstickstetror börjar äta där. När de har kommit igång häler du i lite mat på ett annat ställe. Förhoppningsvis så kommer dina ciklider att hinna med att äta där..
    Varje gång jag hör ordet SPORTA måste jag tvätta munnen med choklad

    Kommentar

    Arbetssätt...